KURS LINIA PL-NL-PL (OPIS ETAPÓW PRACY)
W sprawie wyjazdu dyspozytor kontaktują się z kierowcą dzień przed kursem, żeby upewnić się czy kierowca jest dyspozycyjny na wyjazd.
Kierowca dostaje na aplikację listę od dyspozytora na każdy etap pracy (zbiórka, wyjazd, powrót, rozwózka)
Zbiórka:
Z domu wyjeżdżamy według planu jaki został ustalony przez dyspozytora na liście (godzina z punktu START).
Godziny, o których należy być pod danym adresem umieszczone są na listach zbiórkowych.
Osoby zabierane spod adresu domowego kierowca informuje max do 15 min o której podjedzie, prosząc o zejście z bagażem i czekanie przed domem o wyznaczonej godzinie. Jeżeli nie ma klienta na punkcie zbiórkowym a podany jest do niego nr tel. kierowca ma obowiązek skontaktować się z brakującą osobą.
Jeżeli nie udało się dodzwonić do klienta oraz jeżeli klient odmówił wyjazd, należy niezwłocznie poinformować biuro (infolinia –telefon w spisie numerów na końcu informatora).
Jeżeli na odjazd stawi się osoba, której nie ma na liście należy o tym fakcie poinformować biuro (infolinia- telefon w spisie numerów na końcu informatora).
Kierowcy zobowiązani są do pakowania i rozpakowywania bagażu pasażerów.
Nie zabieramy ze sobą osób, które informują, że opłatę uiszczą na miejscu. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy jest to ustalone wcześniej z biurem lub szefem.
Punkt końcowy na liście zbiórkowej (STOP) oznacza miejsce przesiadki dla pasażerów.
Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godzin zbiórek, tak, żeby nie było zbyt szybko. Pamiętajmy, że jeśli kierowca przyjedzie zbyt szybko, pasażerowie na zbiórce o tyle dłużej będą oczekiwać na pozostałe busy, co jest niedopuszczalne.
Na końcu każdej listy jest informacja o dalszym postępowaniu kierowcy. W razie niejasności kierowca powinien skontaktować się z dyspozytorem dyżurnym na wyjazdach (telefon w spisie numerów na końcu informatora).
Przesiadki:
Na grupie wyjazdowej/powrotowej pojawią się ważne informacje np. o której wjazd na punkt przesiadkowy -> NALEŻY SIĘ TEGO PILNOWAĆ
NIE WJEŻDZAMY SZYBCIEJ NA PRZESIADKI NIŻ PODANA GODIZNA WJAZDU PRZEZ CZERWONEGO LUB DYSPOZYTORA!!!
Kierowcy zobowiązani są do parkowania busa w systemie od prawej do lewej, tak aby każdy zmieścił się w jednej linii. Busy powinny stać od siebie w odległości 80-100 cm.
Kierowca informuje pasażerów na postawie listy zbiórkowej do jakiego busa lub autokaru kierują się podczas przesiadek (samochód docelowy).
Bagaże pasażerów kierowca wypakowuje sam informując o tym pasażerów i prosząc o samodzielne nieotwieranie tylnych drzwi.
Wysiada z busa zamykając drzwi, tak, żeby następny pojazd miał miejsce do parkowania.
Otwiera tylne drzwi i wypakowuje bagaże pasażerów.
Kierowca jadący w trasę do NL oczekuje na pasażerów docelowych i pakuje ich bagaże w odwrotnej kolejności (od ostatniego do pierwszego, który wysiada).
Po spakowaniu pasażerów kierowca sprawdza zgodność z listą wyjazdową i udaje się do tankowania.
Punkt przesiadkowy - Kąty Wrocławskie – stacja Shell, ul. Popiełuszki 21
(trasa południowa)
Na stację proszę wjeżdżać drugim wjazdem, na pierwszym jest zakaz wjazdu, ponieważ jest to wyjazd;
Tankujemy się + AdBlue -> ostanie tankowanie na 10 min przed przesiadkami. Busy tankujemy na w/z, z której musicie rozliczyć się w biurze;
Dla każdego kierowcy na stacji przygotowana jest kawa (proszę tylko, żebyście mieli swoje kubki, bo kawa jest robiona specjalnie dla Was z przelewu);
Informujemy pasażerów jak długo mają przerwę tzn.o której zaczynają się przesiadki. W tym czasie bagaże są pod opieką kierowcy. Informujemy każdego pasażera o jakiego busa będzie się przesiadał oraz o funkcji chętnie pomogę
Poinformujcie ludzi, że na stacji jest pizzeria, toaleta za FREE oraz Carrefour, a tam produkty w normalnych cenach; Poinformujcie klientów, żeby nie śmiecili na stacji i palili papierosy w wyznaczonych miejscach (koło stacji jest ogródek z parasolami, a na nim popielniczki);
Uzupełniamy płyny eksploatacyjne, w tym BARDZO WAŻNE – sprawdzamy olej !!!!
W momencie, gdy jest godzina przesiadek, wszyscy kierowcy mają obowiązek stać przy busie.
Kierowców proszę o sprawdzenie przed odjazdem jak wygląda plac wokół niego, czy jest czysty;
Poranny przyjazd na Kąty: jeżeli przyjeżdżacie rano na Katy powiedzmy o 5:15, to nie wydawajcie ludziom ich bagażu. Poinformujcie ich, że maja przerwę i ze przesiadki odbędą się o godzinie 05:45. A nie, że jedni wysadzają ludzi, inni nie i jest zamieszanie.
Podczas przesiadek w Kątach Wrocławskich na stacji Shell przy tankowaniu proszę o podjeżdżanie do dystrybutora maksymalnie dwóch busów. Kolejne busy powinny pozostawić miejsce dla innych użytkowników stacji.
Pamiętajmy, że nie jesteśmy tam sami!
Wyjazd:
Kierowcy dostają listę na powrót od dyspozytora dyżurnego na powrotach (telefon na spisie numerów) ok. godz. 15:00 na aplikację.
Po wysadzeniu ostatniego pasażera kierowca jak najszybciej stara się znaleźć miejsce na nocleg. Ma do dyspozycji lokacje, gdzie stacjonują kierowcy pobytowi, pod warunkiem, że odległość nie przekracza 50 km od miejsca, gdzie się znajduje. W przeciwnym razie kierowca musi znaleźć najbliższe miejsce parkingowe, gdzie będzie mógł się umyć i przespać w busie. Możemy spać w busie przy włączonym silniku, żeby działała klimatyzacja i ogrzewanie co potrzeba w zależności od warunków pogodowych.
Powroty:
Kierowca jadący do Holandii ma obowiązek poinformować biuro (infolinia- telefon w spisie numerów) o stanie klientów, którzy nie stawili się na odjazd.
Pasażerów pod wpływem alkoholu lub innych używek, jeśli sprawiają problem nie zabieramy ( patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ PASAŻERÓW)
Otrzymując listę należy bezwzględnie stosować się do zamieszczonych informacji.
W przypadku gdy dowozimy na miejsce docelowe osoby z biur partnerskich (nie dotyczy klientów prywatnych), a biuro lub lokacja są zamknięte należy zgłosić to do biura w Polsce i postępować według zaleceń danego biura. Kategorycznie zabronione jest pozostawienie klienta bez wiedzy biura w Polsce i biura docelowego.
Klientów należy rozwozić zgodnie ze wskazaną kolejnością na liście.
Godzinę rozpoczęcia oraz godziny podstawień na odpowiednie adresy kierowca posiada na rozpisce, którą otrzymuje.
Każdy klient powinien być poinformowany przez kierowcę o dokładnej godzinie odbioru, do godziny 18:00.
Jeżeli podczas zbiórki klienta nie ma na wskazanym w rozpisce adresie należy niezwłocznie poinformować o tym biuro (infolinia – telefon w spisie numerów na końcu informatora). Na klienta nie czekamy dłużej niż 15min (z wyjątkiem innej decyzji dyspozytora).
Jeżeli kierowca dodatkowo zabiera przy powrocie dodatkowe osoby, które nie znajdują się na liście należy o tym poinformować biuro w Ozimku (infolinia – telefon w spisie numerów na końcu informatora).
O każdym większym opóźnieniu kierowcy powinno zostać poinformowane biuro
(infolinia – telefon w spisie numerów).
Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godziny, na którą ma pojawić się na rozwózce, tak, żeby nie było zbyt szybko. Pamiętajmy, że jeśli kierowca przyjedzie zbyt szybko, pasażerowie na rozwózce o tyle dłużej będą oczekiwać na pozostałe busy, co jest niedopuszczalne.
Sprawdzić czy nie ma osób, które trzeba wysadzić przed przesiadkami na Katach Wrocławskich (Żary, Iława, Szczytnica, Legnica, Wrocław, Berliner Ring).
Kierowcy po zakończonym kursie zobowiązani są do pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu (sprzątanie, obsługa techniczna) – uzupełnienie (patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM BUSEM).
Po zakończeniu kursu kierowca nie oddala się od miejsca, w którym skończył kurs dalej niż 20km.