REGULAMIN KIEROWCÓW

firmy GTV Bus

Icon
OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ PASAŻERÓW I JAZDĄ
  • Kierowca reprezentuje przewoźnika. Poprzez kierowcę klient ocenia naszą firmę.
  • Kultura osobista jest bardzo ważna. Przeklinanie, brak cierpliwości, nieuprzejme zwracanie się do pasażerów, w tym z papierosem w ustach, palenie w pojeździe, jazda z otwartym oknem i papierosem za oknem jest absolutnie zabroniona.
  • Kierowca – nawet jadący w charakterze pasażera - ma kategoryczny zakaz picia alkoholu.
  • Kierowca wyjeżdżający w trasę ma obowiązek zadbania o swój wygląd zewnętrzny. Powinien wyglądać schludnie i czysto. Każdy kierowca zobowiązany jest do noszenia odzieży firmowej, dzięki której wyróżnia się z grona pasażerów, zgodnie z zapisami dotyczącymi dress code kierowcy.
  • Kierowca podczas kursu powinien zwracać się do pasażerów z sympatią oraz wychodzić z inicjatywą pomocy w każdym momencie przejazdu.
  • Kierowca sam pakuje i wypakowuje bagaże pasażerów. W przypadku starszych osób oraz kobiet, a zwłaszcza z dziećmi kierowca powinien bagaż zanieść pod same drzwi.
  • Kierowca ma zakaz rozmów o sprawach wewnętrznych firmy przy klientach, jak również z klientami. Podczas jazdy rozmowy telefoniczne powinny być ograniczone tylko do służbowych i wykonywane za pomocą zestawu słuchawkowego.
  • Podczas jazdy kierowca ma zakaz przeglądania telefonu, w tym mediów społecznościowych, bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze.
  • Kierowca zobowiązany jest do posiadania własnej nawigacji samochodowej z aktualnymi mapami.
  • Wyjeżdżając w trasę Polska- Niemcy-Holandia –Belgia kierowca musi być przygotowany na awaryjny jedno lub dwudniowy pobyt, na który niestety nie mamy wpływu. Pamiętaj, że pracujemy w transporcie i takie awarie mają miejsce.
  • Kierowca ma obowiązek zaopatrzyć się w wizytówki Firmy i rozdać je w czasie kursu.
  • Kierowca nie przyjmuje rezerwacji od pasażerów.
  • Kierowcy mają kategoryczny zakaz używania numerów oraz jakichkolwiek danych osobowych pasażerów do swoich prywatnych celów.
  • Kierowcy mają obowiązek dopasowania prędkości do warunków na drodze oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Bezpieczeństwo i ekonomiczna jazda to podstawa. 134 km/h to maksymalna prędkość, oczywiście w miejscach, gdzie można taka rozwinąć zgodnie z przepisami i warunkami panującymi na drodze. Kierowca musi stosować się do polityki ekonomicznej i bezpiecznej jazdy.
  • W czasie jazdy kierowców, w sprawach pasażerów, wspomaga dział opiekunów klienta (numer +48 694 890 220), a w sprawach trasy i samochodu dyspozytor odpowiednio na wyjazdach i powrotach.
  • Wszystko co dotyczy pasażerów tj. np. spóźnień, nieobecności pod wskazanym adresem lub na punktach zbiórkowych, pijani klienci, zagubione bagaże, płatności za bilety kierowca ma obowiązek zgłoszenia na infolinii (+48 694 890 220).17.Kierowcy mają zakaz zabierania na pokład pojazdu klientów pod wpływem używek lub alkoholu. W odniesieniu do pasażerów, którzy w stan odurzenia lub upojenia wdali się w drodze i nie nadają się do dalszego podróżowania - kierowca powinien wysadzić w konkretnym miejscu po drodze (dworzec, punkt komunikacyjny). Każdy zamiar wysadzenia pasażera z pojazdu musi być zgłoszony biura opiekunów klienta, która przekaże dalsze instrukcje postępowania.
  • Każdy kierowca po dokonaniu zakupu służbowego na Firmę jest zobligowany do sprawdzenia poprawności odebranego dokumentu (dane firmy, stan licznika do spisania na stacji paliw przy tankowaniu). Pozostałe procedury związane z dokumentami do rozliczeń- patrz ROZLICZENIA.
  • Kierowca odpowiada za uszkodzenia pojazdu (szczegóły patrz – OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM SAMOCHODEM).
OBOWIĄZUJĄCY DRESS CODE
  • Kierowca zobowiązany jest reprezentować wartości i standardy GTV BUS, z należytą uwagą na swój profesjonalizm i pozytywne nastawienie, w szczególności:
  • Dbać o profesjonalny wygląd:

a) Nosić ubrania firmowe zgodnie z przydzielonym projektem:

Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów do 3,5 tony podczas wykonywania każdego kursu na terenie Polski, linii międzynarodowej, przewózek za granicą oraz w przypadku przejazdu na tzw. „lenia”:

•Biała koszula z logo firmy schowana w spodnie (w przypadku, gdy nie mogła być wydana z powodu braku rozmiaru - polo firmowe na czas uzupełnienia rozmiarów);

•Softshell - zielony z logo firmy;

•Puchowa kurtka - zielona z logo firmy (dotyczy okresu zimowego).

•Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów do 3,5 tony podczas wykonywania każdego kursu na pobycie:

•Koszulka polo z logo firmy obowiązuje zawsze, na każdy kurs;

•Softshell - zielony z logo firmy;

•Puchowa kurtka - zielona z logo firmy (dotyczy okresu zimowego).


Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony podczas każdego kursu:

•Biała koszula z logo firmy schowana w spodnie;

•Krawat;

•Eleganckie spodnie i buty.

•W momencie pakowania bagaży pasażerów tylko podczas kursu linowego dozwolona jest koszulka polo z logo firmy.

b) Utrzymywać ubiór w czystości.

c) Nosić długie najlepiej ciemne spodnie (unikać spodni dresowych, spodni z dziurami, widocznymi i zwracającymi uwagę napisami itp.) oraz zakryte, pełne obuwie (w zgodzie z ustawowymi przepisami BHP)

d) Dbać o higienę osobistą.

OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM SAMOCHODEM
Przed wyjazdem każdy kierowca ma obowiązek:
Sprawdzić stan techniczny pojazdu:
  • Sprawdzić stan techniczny pojazdu:
  • poziom oleju
  • poziom płynu chłodzącego
  • stan ogumienia i ciśnienie w oponach
  • tan oświetlenia
  • ogólny stan techniczny samochodu
  • pojazd powinien być zaopatrzony w lewarek, klucz do kół i koło zapasowe
  • Dla pojazdów do 3,5 t: wykonanie 7 zdjęć pojazdu (2 wewnątrz pojazdu, 4 zewnątrz pojazdu i jedno zdjęcie wyposażenia- lewarek, klucz, trójkąt, kamizelka, gaśnica, apteczka) za każdym razem, kiedy pojazd jest przekazywany przez innego kierowcę lub pojazdy są pobierane z punktów przesiadkowych czy też z bazy. Zdjęcia należy przesłać na adres stan@gtvbus.pl. Email należy zatytułować numerem pojazdu np. 2568) Dla pojazdów powyżej 3,5 t: wykonanie 6 zdjęć (2 wnętrza pojazdu, 4 zdjęcia zewnątrz pojazdu i zdjęcia ewentualnych uszkodzeń), zdjęcia należy przesłać na adres stan.autokarow@gtvbus.pl
Sprawdzić dokumenty pojazdu:
  • Dowód rejestracyjny oraz jego ważność
  • Ubezpieczenie samochodu i jego ważność
  • Przegląd
Wszelkie problemy związane z samochodem należy opisać w wiadomości SMS i wysłać:
Po powrocie z kursu każdy kierowca ma obowiązek:

  • Szkoda pojazdu wyrządzona z winy kierowy obciąża kierowcę kosztami adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z kierownikiem danego projektu i działem serwisu.
  • Niesprawdzenie poziomu oleju – koszt obciążenia 500 zł netto,
  • Zatarcie silnika – koszt obciążenia 2000 zł netto.
Mandaty:
  • Mandaty otrzymane na terenie krajów: Holandia, Węgry, Wielka Brytania zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • Polska – zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. Nr 98, poz. 602 z późn. zm.) właściciel pojazdu udziela informacji o użytkowniku organom ścigania. Właściwe pismo zostanie do Państwa przesłane bezpośrednio przez organ ścigania. Za wyjątkiem mandatów za parkowanie, które zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • W przypadku mandatów dla kierowców otrzymanych na terenie Niemiec Austrii, Hiszpanii, Francji, Litwy, Łotwy i Czech ,w zależności od możliwości, kierowca zostanie wskazany , a mandat przyjdzie na adres domowy kierowcy, lub w przypadku braku takiej możliwości mandaty zostaną opłacone przez firmę, a następnie potrącane przy kolejnym rozliczeniu. Po rozpoznaniu sprawcy wykroczenia, kierowca niezwłocznie jest informowany o mandacie droga mailową z załączonym skanem mandatu.
  • Koszt obsługi administracyjnej każdego mandatu wynosi 70 zł netto.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów do 3,5 t: +48 539 696 512
    W smsie należy wskazać w kolejności: nr boczny busa (np. B 108), przebieg w km, konkretną usterkę.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów powyżej 3,5 t: +48 694 422 812
    W smsie należy wskazać w kolejności: numer boczny autokaru, przebieg w km, konkretną usterkę.
  • Pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu tj. sprzątanie i obsługa techniczna.
  • Kierowca zdający pojazd innemu kierowcy jest zobowiązany do przekazania go jw.
  • W przypadku otrzymania brudnego pojazdu, kierowca przyjmujący powinien zrobić zdjęcia i podesłać do dyspozytora serwisowego, zgłoszenia dokonywane są za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Kierowca zdający zostanie obciążony kwotą kary umownej w wysokości 100 zł netto z kursu, natomiast kierowca przyjmujący i muszący posprzątać po poprzedniku, otrzyma 100 zł netto dodatkowego wynagrodzenia za kurs.

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu do 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu powyżej 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia a pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z działem autokarów i serwisu.

OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM SAMOCHODEM
Przed wyjazdem każdy kierowca ma obowiązek:
Sprawdzić stan techniczny pojazdu:
  • Sprawdzić stan techniczny pojazdu:
  • poziom oleju
  • poziom płynu chłodzącego
  • stan ogumienia i ciśnienie w oponach
  • tan oświetlenia
  • ogólny stan techniczny samochodu
  • pojazd powinien być zaopatrzony w lewarek, klucz do kół i koło zapasowe
  • Dla pojazdów do 3,5 t: wykonanie 7 zdjęć pojazdu (2 wewnątrz pojazdu, 4 zewnątrz pojazdu i jedno zdjęcie wyposażenia- lewarek, klucz, trójkąt, kamizelka, gaśnica, apteczka) za każdym razem, kiedy pojazd jest przekazywany przez innego kierowcę lub pojazdy są pobierane z punktów przesiadkowych czy też z bazy. Zdjęcia należy przesłać na adres stan@gtvbus.pl. Email należy zatytułować numerem pojazdu np. 2568) Dla pojazdów powyżej 3,5 t: wykonanie 6 zdjęć (2 wnętrza pojazdu, 4 zdjęcia zewnątrz pojazdu i zdjęcia ewentualnych uszkodzeń), zdjęcia należy przesłać na adres stan.autokarow@gtvbus.pl
Sprawdzić dokumenty pojazdu:
  • Dowód rejestracyjny oraz jego ważność
  • Ubezpieczenie samochodu i jego ważność
  • Przegląd
Wszelkie problemy związane z samochodem należy opisać w wiadomości SMS i wysłać:
Po powrocie z kursu każdy kierowca ma obowiązek:

  • Szkoda pojazdu wyrządzona z winy kierowy obciąża kierowcę kosztami adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z kierownikiem danego projektu i działem serwisu.
  • Niesprawdzenie poziomu oleju – koszt obciążenia 500 zł netto,
  • Zatarcie silnika – koszt obciążenia 2000 zł netto.
Mandaty:
  • Mandaty otrzymane na terenie krajów: Holandia, Węgry, Wielka Brytania zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • Polska – zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. Nr 98, poz. 602 z późn. zm.) właściciel pojazdu udziela informacji o użytkowniku organom ścigania. Właściwe pismo zostanie do Państwa przesłane bezpośrednio przez organ ścigania. Za wyjątkiem mandatów za parkowanie, które zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • W przypadku mandatów dla kierowców otrzymanych na terenie Niemiec Austrii, Hiszpanii, Francji, Litwy, Łotwy i Czech ,w zależności od możliwości, kierowca zostanie wskazany , a mandat przyjdzie na adres domowy kierowcy, lub w przypadku braku takiej możliwości mandaty zostaną opłacone przez firmę, a następnie potrącane przy kolejnym rozliczeniu. Po rozpoznaniu sprawcy wykroczenia, kierowca niezwłocznie jest informowany o mandacie droga mailową z załączonym skanem mandatu.
  • Koszt obsługi administracyjnej każdego mandatu wynosi 70 zł netto.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów do 3,5 t: +48 539 696 512
    W smsie należy wskazać w kolejności: nr boczny busa (np. B 108), przebieg w km, konkretną usterkę.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów powyżej 3,5 t: +48 694 422 812
    W smsie należy wskazać w kolejności: numer boczny autokaru, przebieg w km, konkretną usterkę.
  • Pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu tj. sprzątanie i obsługa techniczna.
  • Kierowca zdający pojazd innemu kierowcy jest zobowiązany do przekazania go jw.
  • W przypadku otrzymania brudnego pojazdu, kierowca przyjmujący powinien zrobić zdjęcia i podesłać do dyspozytora serwisowego, zgłoszenia dokonywane są za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Kierowca zdający zostanie obciążony kwotą kary umownej w wysokości 100 zł netto z kursu, natomiast kierowca przyjmujący i muszący posprzątać po poprzedniku, otrzyma 100 zł netto dodatkowego wynagrodzenia za kurs.

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu do 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu powyżej 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia a pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z działem autokarów i serwisu.

OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z ROZLICZENIEM

Karty BP:
Podczas używania kart BP przy tankowaniu należy w terminalu wpisać 3 rzeczy:

  • Każda faktura, musi być wystawiona na poprawne dane firmy:

GREEN BUS LOGISTICS Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 546-040 Ozimek

NIP: 991-05-46-255

Każdy kierowca przy podpisywaniu umowy otrzymuje w biurze kartę płatniczą banku ING dwuwalutową, kartę BP oraz kartę kierowcy. Powierzonymi kartami można pokrywać tylko wydatki służbowe i każdorazowo należy pobrać potwierdzenie transakcji. Zakaz wypłaty gotówki z bankomatu.

  • W przypadku gdy kierowca pobiera gotówkę w pojeździe od pasażera za przejazd lub nadbagaż jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie działu obsługi klienta, a następnie wykonanie przelewu na rachunek bankowy firmy:
Icon

GTV Office Sp. z o.o.
ul. Hutnicza 5
46-040 Ozimek
NIP: 991-05-14-597
RACHUNEK ING Bank Śląski

Konto złotówkowe - 08 1050 1504 1000 0090 8214 7274

Konto walutowe - 83 1050 1504 1000 0090 8214 7282

SWIFT KOD: INGBPLPW

Tytuł przelewu: z dnia....

Icon
  • Potwierdzenie wyślij na email: ksiegowosckierowcy@gtvbus.pl
  • JEŚLI NIE POSIADASZ KONTA WALUTOWEGO, wymień w kantorze i wyślij jak wyżej (potwierdzenie wymiany ksiegowosckierowcy@gtvbus.pl)
  • Dodatkowo, jeśli pobierasz gotówkę za nadbagaż zgłoś to do Działu Opiekunów Klienta, aby następny kierowca wiedział, że była już uiszczona opłata +48 694 890 220.
  • Na wykonanie przelewu masz 3 dni.
  • PIN;
  • stan licznika;
  • numer rejestracyjny przypisany jest do karty przy kluczykach pojazdy, w przypadku, gdy kierowca korzysta z karty przypisanej do siebie musi podać NUMER REJESTRACYJNY (Bez tego ostatniego Firma nie jest w stanie odliczyć VATu)-.dotyczy tylko faktur z Polski;
  • Każdorazowo w przypadku błędnego lub nieuzasadnionego tankowania kierowca ma 7 dni na zgłoszenie o zaistniałej sytuacji dyspozytorowi.
Karta kierowcy:
  • Karta jest przypisana do kierowcy. Jeśli ją zgubisz - należy to zgłosić.
  • Po włączeniu zapłonu, słychać pikanie, wtedy należy przyłożyć swoją kartę, po przyłożeniu słychać dźwięk potwierdzający zalogowanie.
  • Przy włączanym silniku/zapłonie możecie się przelogować, czyli inny kierowca, który siada za kierownicę, po prostu przykłada swoją kartę.
  • Pamiętaj, aby za każdym razem, gdy wsiadasz do pojazdu za kierownicę odbić kartę. Oczywiście jeśli kierowca danego pojazdu się nie zmienia i samochód nie zostaje zgaszony to nie trzeba ponownie przykładać karty, ale jeśli na postoju go zgasisz to przy ponownym uruchomieniu odbijasz kartę.
  • RENAULT TRAFIC – czytnik po lewej stronie;
  • VW CRAFTER, MAN i Mercedes Sprinter - czytnik po prawej stronie.
KURS LINIA PL-NL-DE-BE-PL

Dyspozytor organizacyjny kontaktuje się z kierowcą dzień przed kursem, żeby upewnić się czy kierowca jest dyspozycyjny na wyjazd.

  • Należy wyjeżdżać według planu, jaki został ustalony przez dyspozytora na liście (godzina z punktu START).
  • Godziny, o których należy być pod danym adresem umieszczone są na listach zbiórkowych.
  • Osoby zabierane spod adresu domowego kierowca informuje max do 15 min, o której podjedzie, prosząc o zejście z bagażem i czekanie przed domem o wyznaczonej godzinie. Jeżeli nie ma klienta na punkcie zbiórkowym a podany jest do niego nr tel. kierowca ma obowiązek skontaktować się z nieobecną osobą.
  • Jeżeli nie udało się dodzwonić do klienta oraz jeżeli klient odmówił wyjazdu, należy niezwłocznie poinformować biuro opiekunów klienta - +48 606 200 002.
  • Jeżeli na odjazd stawi się osoba, której nie ma na liście należy o tym fakcie poinformować biuro opiekunów klienta - +48 606 200 002).
  • Kierowcy zobowiązani są do pakowania i rozpakowywania bagażu pasażerów.
  • Zakaz zabierania ze sobą osób, które informują, że opłatę uiszczą na miejscu. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy jest to ustalone wcześniej z biurem lub szefem.
  • Punkt końcowy na liście zbiórkowej (STOP) oznacza miejsce przesiadki dla pasażerów.
  • Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godzin zbiórek podanych na grupie WhatsApp przez dyspozytora lub czerwonego, tak, aby nie przyjechać na punkt przesiadkowy przed podanym czasem.
  • Na końcu każdej listy jest informacja o dalszym postępowaniu kierowcy. W razie niejasności kierowca powinien skontaktować się z dyspozytorem dyżurnym na wyjazdach.
Przesiadki:
  • Kierowcy zobowiązani są do parkowania pojazdu w systemie od prawej do lewej, tak aby każdy zmieścił się w jednej linii. Pojazdu powinny stać od siebie w odległości 80-100 cm.
  • Kierowca informuje pasażerów na postawie listy zbiórkowej, do jakiego pojazdu kierują się podczas przesiadek (samochód docelowy) oraz o kierowcach w kamizelkach “chętnie pomogę”, do którego pasażerowie również mogą podejść i poprosić o pomoc w razie wątpliwości lub pytań.
  • Bagaże pasażerów kierowca wypakowuje sam informując o tym pasażerów i prosząc o samodzielne nieotwieranie tylnych drzwi.
  • Kierowca wysiadając z pojazdu zamyka drzwi, tak, żeby następny pojazd miał miejsce do parkowania. Kierowca otwiera tylne drzwi i wypakowuje bagaże pasażerów.
  • Kierowca jadący w trasę do NL oczekuje na pasażerów docelowych i pakuje ich bagaże w odwrotnej kolejności (od ostatniego do pierwszego, który wysiada).
  • Po spakowaniu pasażerów kierowca sprawdza zgodność z listą wyjazdową i udaje się do tankowania.
Icon

Punkt przesiadkowy - Kąty Wrocławskie – stacja Shell, ul. Popiełuszki 21 (trasa południowa) - na stację proszę wjeżdżać drugim wjazdem, na pierwszym jest zakaz wjazdu, ponieważ jest to wyjazd!

  • Pojazdy należy tankować na w-z (do rozliczenia w biurze), ostanie tankowanie max 10 minut przed przesiadkami;
  • dla każdego kierowcy na stacji przygotowana jest kawa (prośba o własne kubki);
  • należy poinformować pasażerów, że na stacji jest pizzeria, darmowa toaleta oraz Carrefour. Należy poprosić o to, by pasażerowie nie śmiecili na stacji i palili papierosy w wyznaczonych miejscach (koło stacji jest ogródek z parasolami, a na nim popielniczki);
  • w przypadku porannego przyjazdu na Kąty przed czasem należy wstrzymać się z wydawaniem pasażerom ich bagażu do godziny 05:45, celem uniknięcia zamieszania.
  • podczas przesiadek w Kątach Wrocławskich na stacji Shell przy tankowaniu kierowcy powinni podjeżdżać do dystrybutora maksymalnie po dwa pojazdy; kolejne pojazdy powinny pozostawić miejsce dla innych użytkowników stacji.
Wyjazdy:
  • Kierowca jadący do Holandii ma obowiązek poinformować biuro opiekunów klienta w momencie, gdy ktoś z pasażerów nie wyjedzie.
  • Pasażerów pod wpływem alkoholu lub innych używek nie należy zabierać (patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ PASAŻERÓW).
  • Otrzymując listę w aplikacji należy bezwzględnie stosować się do zamieszczonych informacji.
  • W przypadku, gdy kierowca dowozi na miejsce docelowe osoby z biur partnerskich (nie dotyczy klientów prywatnych), a biuro lub lokacja są zamknięte należy zgłosić to do biura w Polsce i postępować według zaleceń danego biura. Kategorycznie zabronione jest pozostawienie klienta bez wiedzy biura w Polsce i biura docelowego.
  • Klientów należy rozwozić zgodnie ze wskazaną kolejnością na liście.
Powroty:
  • Kierowcy dostają listę w aplikacji kierowcy na powrót do Polski ok. godz. 15.00:
  • Godzinę rozpoczęcia oraz godziny podstawień na odpowiednie adresy kierowca posiada na rozpisce, którą otrzymuje.
  • Każdy klient jest poinformowany przez dział opiekunów klienta o godzinie odbioru zawsze po 15:00, kierowca dzwoni zawsze 15 minut przed przyjazdem.
  • Jeżeli podczas zbiórki klienta nie ma na wskazanym w rozpisce adresie należy niezwłocznie poinformować o tym biuro opiekunów klienta +48 606 200 002. Na klienta należy czekać nie dłużej niż 15min (z wyjątkiem innej decyzji dyspozytora).
  • Jeżeli kierowca dodatkowo zabiera przy powrocie dodatkowe osoby, które nie znajdują się na liście należy o tym poinformować biuro opiekunów klienta +48 606 200 002.
  • O każdym większym opóźnieniu kierowcy powinno zostać poinformowane biuro opiekunów klienta oraz dyspozytor.
  • Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godziny, na którą ma pojawić się na rozwózce, tak, żeby nie było zbyt szybko (jeśli kierowca przyjedzie zbyt szybko, pasażerowie na rozwózce o tyle dłużej będą oczekiwać na pozostałe pojazdy, co jest niedopuszczalne).
  • Należy sprawdzić czy nie ma osób, które trzeba wysadzić przed przesiadkami na Kątach Wrocławskich (Żary, Iława, Szczytnica, Legnica, Wrocław, Berliner Ring).
  • Kierowcy po zakończonym kursie zobowiązani są do pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu (sprzątanie, obsługa techniczna) – uzupełnienie (patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM POJAZDEM).

Kierowcy Liniowi i zbiórkowi:

GREEN BUS LOGISTICS Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 5

46-040 Ozimek

NIP: 9910546255

Icon
Dane do faktury - miesięczna faktura za wykonane usługi

Kierowcy Pobytowi:

International Transport Company Sp. z Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 5

46-040 Ozimek

NIP: 9910546249

Icon
Punkty przesiadkowe:
  • Kąty Wrocławskie – stacja Shell, ul. Popiełuszki 21
  • KFC Gromadka-Osła 1 (tzw. Szczytnica)
  • Nowa Wieś Legnicka 44a ORLEN
  • Zgorzelec, Słowiańska 1 ORLEN
  • Aral Dresdener Nord (Wilsdruff 01723) WYJAZD z PL
  • Aral Dresdener Tor Sud (Wilsdruff 01723) POWRÓT do PL
  • Nocleg dla kierowców dowózkowych: Baranowice 21/2 gm. Kąty Wrocławskie
  • Baranowice 21a/2 gm. Kąty Wrocławskie
Przesiadki na południu:
  • Mostki PORT 2000, stacja Orlen,
  • Berlin Nord Am Fichtenplan Nord ARAL Berliner Ring WYJAZD z PL
  • Berlin Sud Am Fichtenplan SUD ARAL Berliner Ring POWRÓT do PL
  • Nocleg dla kierowców dowózkowych w Świebodzinie oś. Wichrowe Wzgórze 40/3
  • Mostki stacja Orlen Motel –miejsca noclegowe (2 pokoje 2-osobowe)
Przesiadki na północy:

GTV Office Sp. z o.o.
ul. Hutnicza 5
46-040 Ozimek
NIP: 991-05-14-597
RACHUNEK ING Bank Śląski

Konto Złotówkowe:

45 1050 1504 1000 0090 8133 6076

Konto Walutowe:

23 1050 1504 1000 0090 8133 6084

SWIFT KOD: INGBPLPW

  • Kierowcy mają obowiązek na bieżąco wysyłać rachunki do biura, listownie w kopercie powinny znajdować się: faktury, paragony, potwierdzenia płatności kartą. Na odwrocie faktury, paragonu i potwierdzeń płatności kartą należy wpisać zawsze numer boczny pojazdu, numer rejestracyjny oraz stan licznika (dotyczy faktur i paragonów z tankowania). Na stacjach benzynowych nie należy kupować niczego za wyjątkiem paliwa. Każdy z dokumentów powinien być potwierdzony czytelnym podpisem. Kierowca ma maksymalnie 3 miesiące na rozliczenie faktur. Oddając dokumenty w późniejszym terminie nie zostaną zwrócone koszty. W przypadku awarii (np. brak papieru w kasie) sprawa musi zostać zgłoszona do dyspozytora, który przekaże do działu księgowości i rozliczeń opis sytuacji i kierowca nie zostanie obciążony. Gdy kierowca zgubił paragon będzie obciążony całą jego kwotą, w przypadku doręczenia paragonu bez numeru NIP zostanie obciążony kwotą wartości podatku w przypadku paragonów Polskich, w przypadku zagranicznych całą kwotą.
  • W przypadku wypowiedzenia umowy kierowca zobligowany jest do rozliczenia do 5 dni od momentu złożenia wypowiedzenia.
  • W przypadku każdych faktur kosztowych: każda taka faktura jest analizowana przez dział rozliczeń i może zostać uznana lub nie, po stronie kierowcy należy udowodnienie zasadności tego wydatku. W przypadku nieuzasadnionych kosztów, będą one potrącane. W przypadku nadmiernych zużyć płynów do spryskiwaczy (limit: lato 3 bańki na miesiąc, zima 6 baniem na miesiąc) nie będą zwracane. Każde odstępstwo od limitów będzie weryfikowane i w przypadku udowodnienia kradzieży sprawa zostaje zgłoszona na Policję.
Zbiórka:
  • Data wystawienia
  • Nr faktury
  • Dane wystawiającego (nazwa firmy, adres, nip)
  • Dane nabywcy (dane jednej z naszych firm: Green Bus Logistics lub International Transport Company- informację, na którą firmę masz wystawić fakturę otrzymasz w mailu od działu rozliczeń)
  • Data sprzedaży (ostatni dzień miesiąca, za który rozliczasz fakturę np. Jeśli pracowałeś/aś we wrześniu to data sprzedaży będzie 30-09-2023)
  • Nazwa towaru (np. Usługa prowadzenia pojazdu, usługa transportowa)
  • Kwota netto (kwota, którą podaje ci dział rozliczeń w mailu)
  • Vat (stawka 23% jeśli jesteś vat-owcem, jeśli nie jesteś to zw)
  • Kwota brutto (netto + vat)
  • Nr rachunku (numer musi być zgodny z białą listą, jeśli jesteś vat-owcem, musi być też zgodny z tym zgłoszonym do rekrutacji lub koordynatora ds. zarządzania transportem)
  • Forma płatności (przelew)
  • Termin płatności (20 dzień miesiąca np. Wystawiasz fakturę za wrzesień to termin płatności jest 20-10-2023)
Na fakturze powinny znajdować się następujące punkty:

W przypadku zmiany rachunku bankowego, należy powiadomić mailowo lub przez wiadomość WhatsApp odpowiednio przydzielonego do projektu koordynatora ds. zarządzania transportem, zmiana numeru rachunku obowiązuje od następnego miesiąca.

Kary umowne:
  • Palenie w samochodzie –500,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • Rozmowa przez telefon podczas jazdy bez używania zestawu słuchawkowego lub pisanie SMS’ów – od 90 do 500 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • Skarga na kierowcę w danym kursie – od 90 do 720 zł netto za każdy stwierdzony przypadek – każda skarga analizowana jest indywidualnie przez kierownika odpowiedniego działu i to on po analizie sprawy ustala dokładną wartość, informując kierowcę o jej wysokości;
  • pozostawienie brudnego samochodu - 100,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • brak ubioru Wykonawcy zgodnie z obowiązującym dress code – 90,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • nieodtworzenie nagrania z WhatsApp dostarczonego przez Zleceniodawcę – 50,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • w przypadku naruszenia zasad ekonomicznej i bezpiecznej jazdy mimo dwukrotnych ostrzeżeniach przez Dyspozytora za trzecim razem udzielana jest kara w wysokości 30 zł netto;
  • stwierdzenie palenia w pojeździe papierosów (w tym także e-papierosów) - kara wyniesie 500,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • umyślne zakrycie kamery lub inne działania, które uniemożliwiają i wpływają na prawidłowe korzystanie ze sprzętu monitorującego przebieg trasy – 90 zł netto za każdy przypadek, kierowca będzie każdorazowo informowany przez dyspozytora o takim obciążeniu;
  • przekroczenie, które skutkuje wznowieniem pakietu internetowego za przekroczenia Internetu, które kierowca otrzymuje w standardzie tj: 20 Gb w PL i 10 Gb w EU wynosi 10 zł netto w przypadku pakietu obowiązującego w PL i 60 zł netto w przypadku EU;
  • wyciągnięcie bezpiecznika od ogranicznika prędkości, które skutkuje awarią ADBLUE – kara wyniesie 500 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • niezgłoszenie tankowania błędnego lub nieuzasadnionego (np. na potrzeby własne) - kara w wysokości 3 krotności kosztów takiego tankowania;
  • złamania innego zapisu regulaminu kierowców - kara wyniesie 50,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • niedostarczenia Zleceniodawcy informacji niezbędnych do wypełnienia ewidencji przebiegu pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.) jak również stwierdzenia, iż udostępnione Wykonawcy środki transportu były przez niego wykorzystywane do celów prywatnych, w tym wspólnie z pracownikami bądź współpracownikami Zleceniodawcy –1000,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek.

W przypadku nierespektowania przez kierowcę zapisów Regulaminu bądź umowy o współpracy - przewiduje się także następujące kary umowne:

Regulacje dotyczące pobytu:
  • Każdy kierowca ma obowiązek rzetelnie wypełniać kilometrówkę wg instrukcji podanej w regulaminie.
  • Na każdy kurs kierowca winien się stawić przed czasem - podane godziny, są godzinami odjazdów. Kierowca powinien być już w aucie 5 min przed planowanym odjazdem.
  • Kierowca ma obowiązek stosowania się do planningu transportu. W razie jakichkolwiek kłopotów na trasie (awaria auta, korek, kontrola policji) natychmiast należy o takim zdarzeniu poinformować koordynatora transportu, tak by mógł odpowiednio szybko zareagować.
  • Każdorazowo należy sprawdzić listę pasażerów.
  • Przy wyjeździe należy trzymać się godzin odjazdów podanych w planie, nie oczekujemy na pracowników po podanej godzinie odjazdu, nieobecności należy zgłosić pod numer tel. transportu. 
  • Kierowcy mają zakaz tankowania pojazdów z linii bez wiedzy dyspozytora. W przypadku tankowania zleconego przez dyspozytora czytelnie podpisany rachunek (kierowca, nr pojazdu, stan licznika) zatrzymuje i rozlicza osoba odpowiedzialna za kartę bp którą otrzymuje na czas pobytu. Za ewentualne różnice tankowań z rachunkami obciążony zostanie kierowca odpowiedzialny w tym czasie za daną kartę. 
  • W pojeździe dopuszczalne jest słuchanie lokalnego radia. Kierowca nie może puszczać własnej muzyki (w szczególności hip-hopu bądź techno). 
  • Kierowca, który zastanie samochód w nagannym stanie tj. ubrudzony nie nadający się do jazdy: zgłasza sytuacje dyspozytorowi, wysyła dokumentację zdjęciową. 
  • Kierowca ma obowiązek utrzymania miłej atmosfery w samochodzie. Pod żadnym pozorem nie można dać wytrącić się z równowagi i nie można wulgarnie zwracać się do pasażerów. 
  • Kierowca ma kategoryczny zakaz spożywania alkoholu oraz innych używek w trakcie całego pobytu. 
  • Kierowca wszystkie kursy musi wykonywać w odzieży firmowej. 
  • Zleceniodawca ma prawo wysłać kierowcę na inną lokację w zależności od zapotrzebowania 

Po powrocie z NL kierowca powinien skontaktować się z działem rozliczeń.

Icon
W przypadku wnioskowania Zleceniobiorcy o rozłożenie należności wynikających m.in. z kwot kar, szkód wyrządzonych na pojeździe lub mandatów jest to możliwe tylko w przypadku, gdy:
  • ich suma MIESIĘCZNA przekracza 750 zł;
  • kierowca wystąpi z wnioskiem o rozłożenie na raty (wniosek ma mieć dowolną formę, która zostawia ślad, tj. email, SMS etc., sama rozmowa telefoniczna nie wystarczy). W treści wiadomości kierowca ma potwierdzić KWOTĘ obciążenia oraz fakt, że chce, aby dana należność została mu rozłożona na raty (np. „proszę o rozłożenie 1240 zł za mandaty na raty”);
  • kierowca współpracuje z GTV nie krócej niż 3-y miesiące, nie jest „w okresie wypowiedzenia”, ma pozytywną opinię u dyspozytorów oraz jest na tyle aktywny zawodowo, że będzie miał środki pieniężne, aby spłacać raty.
Obciążenia rozkładamy wg. następujących zasad:
  • Rata miesięczna wynosi równo 750 zł, z wyjątkiem raty w ostatnim miesiącu, która „spłaca resztę”;
  • Jeżeli rozkładamy kwotę większą niż 2250 zł (czyli więcej niż 3-y raty), to zwiększamy tę kwotę o 1% za każdą ratę (jako obsługę administracyjną). Co to znaczy: jeżeli rozkładamy 5000 zł na 7 rat, to zwiększamy te 5000 zł o 7%, czyli realnie rozkładamy 5350 zł. Ilość rat do ustalenia „%” ustalamy na podstawie kwoty bazowej, a nie kwoty „po zwiększeniu o koszty administracyjne”, natomiast ilość rat faktycznych ustalamy na bazie kwoty już zwiększonej i tak ją rozkładamy, aby wyszło te 750 zł miesięcznie + reszta.
  • Jeżeli z kierowcą będzie w „okresie wypowiedzenia”, wszelkie pozostałe raty do spłaty są natychmiast potrącane.

KIEROWCA TO BRZMI DUMNIE!