fb

GTV Bus

Aktualności

Przepis GTV BUS na rozwój w trakcie pandemii.

Wiosna 2020 roku i panujący na świecie strach i panika wywołana wirusem COVID-19 opanowała również nas – tak naprawdę nikt nie wiedział, czego możemy się spodziewać, jakie będą kroki Naszego Rządu, jak i innych krajów, a przede wszystkim, do czego posunie się strach ludzki. Mieliśmy dwa wyjścia: zamknąć się i czekać, co będzie lub działać i bez względu na okoliczności jeździć do ostatniego momentu.

Druga strategia okazała się sukcesem – mówi Marcin Jaworski, prezes zarządu Grupy GTV BUS.

Są Państwo ewenementem na polu biznesowym. Niewielu firmom udało się przetrwać pandemię, a rzadkością jest, by potrafiły się wznieść. Proszę podać receptę na sukces w stanie zwalniającej gospodarki. Jak wpłynęła epidemia na działalność GTV BUS?

Tak naprawdę pandemia zmusiła nas do szybkich i zdecydowanych kroków, jednym z nich była digitalizacja naszego przedsiębiorstwa i przejście na nowe systemy IT, które wspomogły pracę całego naszego zespołu, jak i wspomogły nasze działania w tym trudnym dla wszystkich czasie. Wcześniej przymierzaliśmy się do zmian, do wprowadzenia unowocześnień i tak jakoś odkładaliśmy je na później, ale epidemia spadła na nas, tak jak na wszystkich, niespodziewanie i musieliśmy działać. Bardzo ważne jest to, że w ciężkiej sytuacji w jakiej postawił na COVID-19, nasz zespół był bardzo zgrany i zawsze mogliśmy na siebie polegać. Nikt z nas nie wiedział ani nie był w stanie przewidzieć co przyniesie kolejny dzień, ale w tym wszystkim byliśmy razem i wiedzieliśmy, że tylko wspólnymi siłami damy radę przetrwać. Nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy i zaczęliśmy korzystać mocno z unowocześnień technologicznych, do których zmusiła nas częściowo praca zdalna, która została wprowadzona w Firmie.

Płatności on-line

Bardzo istotnym elementem dla naszego biznesu było wcielenie w życie płatności on- line. Podczas pierwszej fali zdecydowaliśmy, że wcielamy w życie projekt systemu zakupowego, który był już gotowy. Płatności bezgotówkowe były zalecane przez większość ekspertów, w tym również Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zrobiliśmy to dosłownie z dnia na dzień. Było to dla nas duże wyzwanie, bo nie wiedzieliśmy tak naprawdę, z jakim odzewem spotka się to wśród naszych klientów. Podjęliśmy to ryzyko i teraz mogę powiedzieć, że to był bardzo dobry i ważny ruch.

    Drugi ważny ruch?

    Ważnych ruchów mieliśmy tak naprawdę wiele, bo z dnia na dzień wprowadziliśmy pracę zdalną dla naszych pracowników biurowych, przeszliśmy na spotkania on – line i wielu rzeczy musieliśmy się nauczyć. Na dzień dzisiejszy w mocnym stopniu kontynuujemy zatrudnienie na stanowiska on-line. Zawsze dbałem o swój zespół jak i o komfort ich pracy, dlatego również dla kierowców wprowadziliśmy specjalne procedury, ozonowanie pojazdów, dezynfekcję i wiele innych, bo w tym trudnym czasie to właśnie oni byli na pierwszej linii w walce z wirusem. Ostatnie dwa lata to czas, kiedy nieustannie coś unowocześniamy i zmieniamy. Teraz wdrażamy nowy system rezerwacji, który znacznie ułatwi rezerwację przejazdów. Będzie prosty, jasny i intuicyjny.  

    Słabe punkty.

    Która firma ich nie ma? Jednak niewiele firm o nich wie i nad nimi pracuje. Nam jednak epidemia pomogła je wyraziście dostrzec. Przeanalizowaliśmy je, podsumowaliśmy i… przekuliśmy w zalety. Sytuację związaną z covidem w naszej firmie mógłbym opisywać godzinami. Jaki miała wpływ, ile złego i dobrego nam przyniosła, co pomogła zauważyć, z czym się rozstać, z czym zmierzyć i czego nauczyć… Zdecydowanie można napisać o tym książkę, np. Poradnik biznesu covidowego, czyli jak żyć w świecie, gdzie jedyna wiadoma to zmiana. Oprócz ułatwienia wdrożenia systemu zakupowego sytuacja pokazała nam, że cały czas trzeba się rozwijać i nie można stać w miejscu, pokazała nam też jak wiele zależy od zgranego i zmotywowanego zespołu pracowników, teraz już wiemy, że nie ma sytuacji, które mogą nas zatrzymać. Wszystko jest do zrobienia i nie uznajemy słowa „NIEMOŻLIWE” dla nas wszystko jest możliwe, bo to kwestia dobrej organizacji i działań.

    Rada?

    Jeśli zamykają się przed Tobą jedne drzwi, wejdź oknem. Zamykają okno poszukaj kolejnego. Wiem, że nigdy nie można się poddawać. Pomóc możesz sobie sam na wiele sposobów. To kreatywność, energia i wiara w sukces czyni Cię silnym. Ważne, żeby nauczyć się popełniać błędy i je poprawiać. Na wygranej można nauczyć się jedynie podnosić ręce. To popełnianie błędów i naprawienie ich buduje charakter zespołu i pokazuje siłę lidera. Może to brzmi trywialnie, ale chyba nie ma innej drogi. Bardzo ważni są ludzie, którzy nas otaczają. My mamy najlepszy zespół jaki mógłbym sobie wyobrazić.   

    Co zrobiliście?

    Z pewnością nie popadliśmy w rozpacz, nie wpadaliśmy w panikę, staraliśmy się podejmować codziennie jak najlepsze dla nas decyzje. Zamknięto nam jeden rynek, przegrupowaliśmy się i ruszyliśmy zdobywać kolejne. Nie mogliśmy pracować z biura, pracowaliśmy z domu on-line. Nowe restrykcje, które wprowadzane były z dnia na dzień za każdym razem wymuszały na nas modyfikację pracy i planów, ale wspólnie daliśmy radę!

    Wszystko wymaga wysiłku, ale jest do zrobienia. Bez pracy, analizowania i ciągłego uczenia się nie ma sukcesów.

    Sytuacja epidemii obnażyła słabych i mocnych liderów, pokazała co kto potrafi i jak się przystosowuje do ekstremalnych warunków i ciągłych zmian. Zespoły w tych niepewnych czasach polegały na opinii i mocnych managerach, którzy podejmowały trafne decyzje. To był czas zaufania, który udało nam się przejść wzorowo. Niezwykle cieszy mnie fakt, że GTV BUS ma świetnych liderów, mądrych i prących do przodu, stwierdzenie: „Nie da się” – to nie ich dewiza. Pokazała także jak mocno jesteśmy związani zawodowo z pracownikami. Moi ludzie mają zaufanie do mnie, a ja wiem, że mogę na nich polegać.

    Na jakim jesteście etapie?

    W tym momencie cała firma pracuje w systemach chmurowych, a 80% wszystkich procesów w firmie możemy wykonywać z dowolnego miejsca na ziemi. To nie ma znaczenia, gdzie jesteśmy. Na tym polega także nowoczesny świat pracy. Wykonuj pracę, niezależnie od tego, gdzie jesteś. Myślę, że to ogromny sukces zarządczy i organizacyjny. Podczas COVID-19 staraliśmy się nie tylko przeżyć, ale również wykorzystaliśmy zdobytą wiedzę i doświadczenie, by rozwinąć się i stać się jedną z nowocześniejszych firm transportowych w Europie. Rok 2021 to nasz wielki sukces i firmowy progres.

    Rezerwuj przejazd z adresu na adres

    Aktualności

    Zobacz więcej

    Poprzednie
    Następne

    Masz pytania?

    Zadzwoń na nasza infolinię

    Obsługa klienta czynna 7 dni w tygodniu od 8:00 do 21:00