REGULAMIN KIEROWCÓW

firmy GTV Bus

Icon
OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ PASAŻERÓW I JAZDĄ
  • Kierowca reprezentuje przewoźnika. Poprzez kierowcę klient ocenia naszą firmę.
  • Kultura osobista jest bardzo ważna. Przeklinanie, brak cierpliwości, nieuprzejme zwracanie się do pasażerów, w tym z papierosem w ustach, palenie w pojeździe, jazda z otwartym oknem i papierosem za oknem jest absolutnie zabroniona.
  • Kierowca – nawet jadący w charakterze pasażera - ma kategoryczny zakaz picia alkoholu.
  • Kierowca wyjeżdżający w trasę ma obowiązek zadbania o swój wygląd zewnętrzny. Powinien wyglądać schludnie i czysto. Każdy kierowca zobowiązany jest do noszenia odzieży firmowej, dzięki której wyróżnia się z grona pasażerów, zgodnie z zapisami dotyczącymi dress code kierowcy.
  • Kierowca podczas kursu powinien zwracać się do pasażerów z sympatią oraz wychodzić z inicjatywą pomocy w każdym momencie przejazdu.
  • Kierowca sam pakuje i wypakowuje bagaże pasażerów. W przypadku starszych osób oraz kobiet, a zwłaszcza z dziećmi kierowca powinien bagaż zanieść pod same drzwi.
  • Kierowca ma zakaz rozmów o sprawach wewnętrznych firmy przy klientach, jak również z klientami. Podczas jazdy rozmowy telefoniczne powinny być ograniczone tylko do służbowych i wykonywane za pomocą zestawu słuchawkowego.
  • Podczas jazdy kierowca ma zakaz przeglądania telefonu, w tym mediów społecznościowych, bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze.
  • Kierowca zobowiązany jest do posiadania własnej nawigacji samochodowej z aktualnymi mapami.
  • Wyjeżdżając w trasę Polska- Niemcy-Holandia –Belgia kierowca musi być przygotowany na awaryjny jedno lub dwudniowy pobyt, na który niestety nie mamy wpływu. Pamiętaj, że pracujemy w transporcie i takie awarie mają miejsce.
  • Kierowca ma obowiązek zaopatrzyć się w wizytówki Firmy i rozdać je w czasie kursu.
  • Kierowca nie przyjmuje rezerwacji od pasażerów.
  • Kierowcy mają kategoryczny zakaz używania numerów oraz jakichkolwiek danych osobowych pasażerów do swoich prywatnych celów.
  • Kierowcy mają obowiązek dopasowania prędkości do warunków na drodze oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Bezpieczeństwo i ekonomiczna jazda to podstawa. 120 km/h to maksymalna prędkość, oczywiście w miejscach, gdzie można taka rozwinąć zgodnie z przepisami i warunkami panującymi na drodze. Kierowca musi stosować się do polityki ekonomicznej i bezpiecznej jazdy.
  • W czasie jazdy kierowców, w sprawach pasażerów, wspomaga dział opiekunów klienta (numer +48 694 890 220), a w sprawach trasy i samochodu dyspozytor odpowiednio na wyjazdach i powrotach.
  • Wszystko co dotyczy pasażerów tj. np. spóźnień, nieobecności pod wskazanym adresem lub na punktach zbiórkowych, pijani klienci, zagubione bagaże, płatności za bilety kierowca ma obowiązek zgłoszenia na infolinii (+48 694 890 220).
  •  Kierowcy mają zakaz zabierania na pokład pojazdu klientów pod wpływem używek lub alkoholu. W odniesieniu do pasażerów, którzy w stan odurzenia lub upojenia wdali się w drodze i nie nadają się do dalszego podróżowania - kierowca powinien wysadzić w konkretnym miejscu po drodze (dworzec, punkt komunikacyjny). Każdy zamiar wysadzenia pasażera z pojazdu musi być zgłoszony biura opiekunów klienta, która przekaże dalsze instrukcje postępowania. 
  • Każdy kierowca po dokonaniu zakupu służbowego na Firmę jest zobligowany do sprawdzenia poprawności odebranego dokumentu (dane firmy, stan licznika do spisania na stacji paliw przy tankowaniu). Pozostałe procedury związane z dokumentami do rozliczeńpatrz ROZLICZENIA.
  • Kierowca odpowiada za uszkodzenia pojazdu (szczegóły patrz – OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM SAMOCHODEM).
OBOWIĄZUJĄCY DRESS CODE
  • Kultura pracy Kierowcy - Reprezentacja Firmy
  • Kierowca zobowiązany jest reprezentować wartości i standardy GTV BUS, z należytą uwagą na swój profesjonalizm i pozytywne nastawienie, w szczególności:
  • Dbać o profesjonalny wygląd:

a) Nosić ubrania firmowe zgodnie z przydzielonym projektem:

Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów do 3,5 tony podczas wykonywania każdego kursu na terenie Polski, linii międzynarodowej, przewózek za granicą oraz w przypadku przejazdu na tzw. „lenia”:

• Biała koszula z logo firmy schowana w spodnie (w przypadku, gdy nie mogła być wydana z powodu braku rozmiaru - polo firmowe na czas uzupełnienia rozmiarów);

• Softshell - zielony z logo firmy;

• Puchowa kurtka - zielona z logo firmy (dotyczy okresu zimowego).

Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów do 3,5 tony podczas wykonywania każdego kursu na pobycie:

• Koszulka polo z logo firmy obowiązuje zawsze, na każdy kurs;

• Softshell - zielony z logo firmy;

• Puchowa kurtka - zielona z logo firmy (dotyczy okresu zimowego).

Dotyczy wszystkich kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony podczas każdego kursu:

• Biała koszula z logo firmy schowana w spodnie;

• Krawat;

• Eleganckie spodnie i buty.

• W momencie pakowania bagaży pasażerów tylko podczas kursu linowego dozwolona jest koszulka polo z logo firmy.

b) Utrzymywać ubiór w czystości.

c) Nosić długie najlepiej ciemne spodnie (unikać spodni dresowych, spodni z dziurami, widocznymi i zwracającymi uwagę napisami itp.) oraz zakryte, pełne obuwie (w zgodzie z ustawowymi przepisami BHP)

d) Dbać o higienę osobistą

OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM SAMOCHODEM
Przed wyjazdem każdy kierowca ma obowiązek:
Sprawdzić stan techniczny pojazdu:
  • Sprawdzić stan techniczny pojazdu
  • poziom oleju
  • poziom płynu chłodzącego
  • stan ogumienia i ciśnienie w oponach
  • stan oświetlenia
  • ogólny stan techniczny samochodu
  • pojazd powinien być zaopatrzony w lewarek, klucz do kół i koło zapasowe
  • Dla pojazdów do 3,5 t: wykonanie 7 zdjęć pojazdu (2 wewnątrz pojazdu, 4 zewnątrz pojazdu i jedno zdjęcie wyposażenia- lewarek, klucz, trójkąt, kamizelka, gaśnica, apteczka) za każdym razem, kiedy pojazd jest przekazywany przez innego kierowcę lub pojazdy są pobierane z punktów przesiadkowych czy też z bazy. Zdjęcia należy przesłać na adres stan@gtvbus.pl. Email należy zatytułować numerem pojazdu np. 256
  • Dla pojazdów powyżej 3,5 t: wykonanie 6 zdjęć (2 wnętrza pojazdu, 4 zdjęcia zewnątrz pojazdu i zdjęcia ewentualnych uszkodzeń),zdjęcia należy przesłać na adres stan.autokarow@gtvbus.pl
Sprawdzić dokumenty pojazdu:
  • Dowód rejestracyjny oraz jego ważność
  • Ubezpieczenie samochodu i jego ważność
  • Przegląd
Wszelkie problemy związane z samochodem należy opisać w wiadomości SMS i wysłać:
Po powrocie z kursu każdy kierowca ma obowiązek:

  • Szkoda pojazdu wyrządzona z winy kierowy obciąża kierowcę kosztami adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z kierownikiem danego projektu i działem serwisu.
  • Niesprawdzenie poziomu oleju oraz pozostawienie pojazdu bez oleju lub z minimalną ilością – koszt obciążenia 500 zł netto,
  • Zatarcie silnika – koszt obciążenia 2000 zł netto.
Mandaty:
  • Mandaty otrzymane na terenie krajów: Holandia, Węgry, Wielka Brytania zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • Polska – zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. Nr 98, poz. 602 z późn. zm.) właściciel pojazdu udziela informacji o użytkowniku organom ścigania. Właściwe pismo zostanie do Państwa przesłane bezpośrednio przez organ ścigania. Za wyjątkiem mandatów za parkowanie, które zostają opłacane przez firmę, a następnie wysyłane do Działu Księgowości, który potrąci koszt mandatu przy kolejnym rozliczeniu.
  • W przypadku mandatów dla kierowców otrzymanych na terenie Niemiec Austrii, Hiszpanii, Francji, Litwy, Łotwy i Czech ,w zależności od możliwości, kierowca zostanie wskazany , a mandat przyjdzie na adres domowy kierowcy, lub w przypadku braku takiej możliwości mandaty zostaną opłacone przez firmę, a następnie potrącane przy kolejnym rozliczeniu. Po rozpoznaniu sprawcy wykroczenia, kierowca niezwłocznie jest informowany o mandacie droga mailową z załączonym skanem mandatu.4)Koszt obsługi administracyjnej każdego mandatu wynosi 70 zł netto.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów do 3,5 t: +48 539 696 512
  • W smsie należy wskazać w kolejności: nr boczny busa (np. B 108), przebieg w km, konkretną usterkę.
  • NUMER SERWISOWY dla pojazdów powyżej 3,5 t: +48 694 422 812
  • W smsie należy wskazać w kolejności: numer boczny autokaru, przebieg w km, konkretną usterkę.
  • Pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu tj. sprzątanie i obsługa techniczna.
  • Kierowca zdający pojazd innemu kierowcy jest zobowiązany do przekazania go jw.
  • W przypadku otrzymania brudnego pojazdu, kierowca przyjmujący powinien zrobić zdjęcia i podesłać do dyspozytora serwisowego, zgłoszenia dokonywane są za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Kierowca zdający zostanie obciążony kwotą kary umownej w wysokości 100 zł netto z kursu, natomiast kierowca przyjmujący i muszący posprzątać po poprzedniku, otrzyma 100 zł netto dodatkowego wynagrodzenia za kurs.

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu do 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia pojazdu powyżej 3,5 t:

Szkody, zniszczenia, uszkodzenia a pojazdu, jeśli nastąpiły z winy kierowcy, obciążają kierowcę kosztami napraw adekwatnie do wyrządzonej szkody, każdy przypadek ustalany jest indywidualnie przy każdym zdarzeniu w porozumieniu z działem autokarów i serwisu.

OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z ROZLICZENIEM

Karty BP:
Podczas używania kart BP przy tankowaniu należy w terminalu wpisać 3 rzeczy:

  • Każda faktura, musi być wystawiona na poprawne dane firmy:

GREEN BUS LOGISTICS Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 546-040 Ozimek

NIP: 991-05-46-255

Każdy kierowca przy podpisywaniu umowy otrzymuje w biurze kartę płatniczą banku ING dwuwalutową, kartę BP oraz kartę kierowcy. Powierzonymi kartami można pokrywać tylko wydatki służbowe i każdorazowo należy pobrać potwierdzenie transakcji. Zakaz wypłaty gotówki z bankomatu.

  • W przypadku gdy kierowca pobiera gotówkę w pojeździe od pasażera za przejazd lub nadbagaż jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie działu opiekunów klienta, a następnie wykonać przelew na rachunek bankowy firmy:
Icon

GTV Office Sp. z o.o.
ul. Hutnicza 5
46-040 Ozimek
NIP: 991-05-14-597
RACHUNEK ING Bank Śląski

Konto złotówkowe - 08 1050 1504 1000 0090 8214 7274

Konto walutowe - 83 1050 1504 1000 0090 8214 7282

SWIFT KOD: INGBPLPW

Tytuł przelewu: z dnia....

Icon
  • Potwierdzenie wyślij na email: ksiegowosckierowcy@gtvbus.pl
  • JEŚLI NIE POSIADASZ KONTA WALUTOWEGO, wymień w kantorze i wyślij jak wyżej (potwierdzenie wymiany ksiegowosckierowcy@gtvbus.pl)
  • Dodatkowo, jeśli pobierasz gotówkę za nadbagaż zgłoś to do Działu Opiekunów Klienta, aby następny kierowca wiedział, że była już uiszczona opłata +48 694 890 220.
  • Na wykonanie przelewu masz 3 dni.
  • PIN
  • stan licznika
  • numer rejestracyjny przypisany jest do karty przy kluczykach pojazdy, w przypadku gdy kierowca korzysta z karty przypisanej do siebie musi podać NUMER REJESTRACYJNY (Bez tego ostatniego Firma nie jest w stanie odliczyć VATu)-.dotyczy tylko faktur z Polski
  • Każdorazowo w przypadku błędnego lub nieuzasadnionego tankowania kierowca ma 7 dni na zgłoszenie o zaistniałej sytuacji dyspozytorowi.
Karta kierowcy:
  • Karta jest przypisana do kierowcy. Jeśli ją zgubisz - należy to zgłosić.
  • Po włączeniu zapłonu, słychać pikanie, wtedy należy przyłożyć swoją kartę, po przyłożeniu słychać dźwięk potwierdzający zalogowanie.
  • Przy włączanym silniku/zapłonie możecie się przelogować, czyli inny kierowca, który siada za kierownicę, po prostu przykłada swoją kartę.
  • Pamiętaj, aby za każdym razem, gdy wsiadasz do pojazdu za kierownicę odbić kartę. Oczywiście jeśli kierowca danego pojazdu się nie zmienia i samochód nie zostaje zgaszony to nie trzeba ponownie przykładać karty, ale jeśli na postoju go zgasisz to przy ponownym uruchomieniu odbijasz kartę.
  • RENAULT TRAFIC – czytnik po lewej stronie;
  • VW CRAFTER, MAN i Mercedes Sprinter - czytnik po prawej stronie.
KURS LINIA PL-NL-DE-BE-PL

Dyspozytor organizacyjny kontaktuje się z kierowcą dzień przed kursem, żeby upewnić się czy kierowca jest dyspozycyjny na wyjazd.

  • Należy wyjeżdżać według planu, jaki został ustalony przez dyspozytora na liście (godzina z punktu START).
  • Godziny, o których należy być pod danym adresem umieszczone są na listach zbiórkowych.
  • Osoby zabierane spod adresu domowego kierowca informuje max do 15 min, o której podjedzie, prosząc o zejście z bagażem i czekanie przed domem o wyznaczonej godzinie. Jeżeli nie ma klienta na punkcie zbiórkowym a podany jest do niego nr tel. kierowca ma obowiązek skontaktować się z nieobecną osobą.
  • Jeżeli nie udało się dodzwonić do klienta oraz jeżeli klient odmówił wyjazdu, należy niezwłocznie poinformować biuro opiekunów klienta - +48 606 200 002.
  • Jeżeli na odjazd stawi się osoba, której nie ma na liście należy o tym fakcie poinformować biuro opiekunów klienta - +48 606 200 002).
  • Kierowcy zobowiązani są do pakowania i rozpakowywania bagażu pasażerów.
  • Zakaz zabierania ze sobą osób, które informują, że opłatę uiszczą na miejscu. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy jest to ustalone wcześniej z biurem lub szefem.
  • Punkt końcowy na liście zbiórkowej (STOP) oznacza miejsce przesiadki dla pasażerów.
  • Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godzin zbiórek podanych na grupie WhatsApp przez dyspozytora lub czerwonego, tak, aby nie przyjechać na punkt przesiadkowy przed podanym czasem.
  • Na końcu każdej listy jest informacja o dalszym postępowaniu kierowcy. W razie niejasności kierowca powinien skontaktować się z dyspozytorem dyżurnym na wyjazdach.
Przesiadki:
  • Na główne punkty przesiadkowe tj. Kąty Wrocławskie i Mostki, wjeżdżamy zgodnie z podaną informacja od dyspozytora lub koordynatora przesiadek na grupach WhatsApp wyjazd/powrót. Nie wjeżdżamy szybciej na przesiadki niż podana na grupie godzina.
  • Kierowcy zobowiązani są do parkowania pojazdu w systemie od prawej do lewej, tak aby każdy zmieścił się w jednej linii. Pojazdu powinny stać od siebie w odległości 80-100 cm.
  • Kierowca informuje pasażerów na postawie listy zbiórkowej, do jakiego pojazdu kierują się podczas przesiadek (samochód docelowy) oraz o kierowcach w kamizelkach “chętnie pomogę”, do którego pasażerowie również mogą podejść i poprosić o pomoc w razie wątpliwości lub pytań.
  • Bagaże pasażerów kierowca wypakowuje sam informując o tym pasażerów i prosząc o samodzielne nieotwieranie tylnych drzwi.
  • Kierowca wysiadając z pojazdu zamyka drzwi, tak, żeby następny pojazd miał miejsce do parkowania. Kierowca otwiera tylne drzwi i wypakowuje bagaże pasażerów.
  • Kierowca jadący w trasę do NL oczekuje na pasażerów docelowych i pakuje ich bagaże w odwrotnej kolejności (od ostatniego do pierwszego, który wysiada).
  • Po spakowaniu pasażerów kierowca sprawdza zgodność z listą wyjazdową i udaje się do tankowania.
Icon

Punkt przesiadkowy - Kąty Wrocławskie – stacja Shell, ul. Popiełuszki 21 (trasa południowa) - na stację proszę wjeżdżać drugim wjazdem, na pierwszym jest zakaz wjazdu, ponieważ jest to wyjazd!

  • Pojazdy należy tankować na w-z (do rozliczenia w biurze), ostanie tankowanie max 10 minut przed przesiadkami;
  • należy poinformować pasażerów, że na stacji jest pizzeria, darmowa toaleta oraz Carrefour. Należy poprosić o to, by pasażerowie nie śmiecili na stacji i palili papierosy w wyznaczonych miejscach (koło stacji jest ogródek z parasolami, a na nim popielniczki);
  • w przypadku porannego przyjazdu na Kąty przed czasem należy wstrzymać się z wydawaniem pasażerom ich bagażu do godziny 05:45, celem uniknięcia zamieszania.
  • podczas przesiadek w Kątach Wrocławskich na stacji Shell przy tankowaniu kierowcy powinni podjeżdżać do dystrybutora maksymalnie po dwa pojazdy; kolejne pojazdy powinny pozostawić miejsce dla innych użytkowników stacji.
Wyjazdy:
  • Kierowca jadący do Holandii ma obowiązek poinformować biuro opiekunów klienta w momencie, gdy ktoś z pasażerów nie wyjedzie.
  • Pasażerów pod wpływem alkoholu lub innych używek nie należy zabierać (patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ PASAŻERÓW).
  • Otrzymując listę w aplikacji należy bezwzględnie stosować się do zamieszczonych informacji.
  • W przypadku, gdy kierowca dowozi na miejsce docelowe osoby z biur partnerskich (nie dotyczy klientów prywatnych), a biuro lub lokacja są zamknięte należy zgłosić to do biura w Polsce i postępować według zaleceń danego biura. Kategorycznie zabronione jest pozostawienie klienta bez wiedzy biura w Polsce i biura docelowego.
  • Klientów należy rozwozić zgodnie ze wskazaną kolejnością na liście.
Powroty:
  • Kierowcy dostają listę w aplikacji kierowcy na powrót do Polski ok. godz. 15.00:
  • Godzinę rozpoczęcia oraz godziny podstawień na odpowiednie adresy kierowca posiada na rozpisce, którą otrzymuje.
  • Każdy klient jest poinformowany przez dział opiekunów klienta o godzinie odbioru zawsze po 15:00, kierowca dzwoni zawsze 15 minut przed przyjazdem.
  • Jeżeli podczas zbiórki klienta nie ma na wskazanym w rozpisce adresie należy niezwłocznie poinformować o tym biuro opiekunów klienta +48 606 200 002. Na klienta należy czekać nie dłużej niż 15min (z wyjątkiem innej decyzji dyspozytora).
  • Jeżeli kierowca dodatkowo zabiera przy powrocie dodatkowe osoby, które nie znajdują się na liście należy o tym poinformować biuro opiekunów klienta +48 606 200 002.
  • O każdym większym opóźnieniu kierowcy powinno zostać poinformowane biuro opiekunów klienta oraz dyspozytor.
  • Kierowca powinien dostosować prędkość i ilość przystanków do godziny, na którą ma pojawić się na rozwózce, tak, żeby nie było zbyt szybko (jeśli kierowca przyjedzie zbyt szybko, pasażerowie na rozwózce o tyle dłużej będą oczekiwać na pozostałe pojazdy, co jest niedopuszczalne).
  • Należy sprawdzić czy nie ma osób, które trzeba wysadzić przed przesiadkami na Kątach Wrocławskich (Żary, Iława, Szczytnica, Legnica, Wrocław, Berliner Ring).
  • Kierowcy po zakończonym kursie zobowiązani są do pozostawienia pojazdu w stanie umożliwiającym rozpoczęcie następnego kursu (sprzątanie, obsługa techniczna) – uzupełnienie (patrz OBOWIĄZKI KIEROWCY ZWIĄZANE Z PRZYDZIELONYM POJAZDEM).

Kierowcy Liniowi i zbiórkowi:

GREEN BUS LOGISTICS Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 5

46-040 Ozimek

NIP: 9910546255

Icon
Dane do faktury - miesięczna faktura za wykonane usługi

Kierowcy Pobytowi:

International Transport Company Sp. z Sp. z o.o.

ul. Hutnicza 5

46-040 Ozimek

NIP: 9910546249

Icon
Punkty przesiadkowe:
  • Kąty Wrocławskie – stacja Shell, ul. Popiełuszki 21
  • KFC Gromadka-Osła 1 (tzw. Szczytnica)
  • Nowa Wieś Legnicka 44a ORLEN
  • Zgorzelec, Słowiańska 1 ORLEN
  • Aral Dresdener Nord (Wilsdruff 01723) WYJAZD z PL
  • Aral Dresdener Tor Sud (Wilsdruff 01723) POWRÓT do PL
  • Nocleg dla kierowców dowózkowych: Baranowice 21/2 gm. Kąty Wrocławskie
  • Baranowice 21a/2 gm. Kąty Wrocławskie
Przesiadki na południu:
  • Mostki PORT 2000, stacja Orlen
  • Berlin Aral – Königs Wusterhausen, Robert – Guthmann - Straße 1 
  • Nocleg dla kierowców dowózkowych w Świebodzinie- Świebodzin ul. Św. Andrzeja Boboli 19/1
  • Mostki stacja Orlen Motel –miejsca noclegowe (2 pokoje 2-osobowe)
  • Na wszystkich lokacjach udostępnionych dla kierowców jest kategoryczny zakaz pożywania alkoholu.
Przesiadki na północy:

GTV Office Sp. z o.o.
ul. Hutnicza 5
46-040 Ozimek
NIP: 991-05-14-597
RACHUNEK ING Bank Śląski

Konto Złotówkowe:

45 1050 1504 1000 0090 8133 6076

Konto Walutowe:

23 1050 1504 1000 0090 8133 6084

SWIFT KOD: INGBPLPW

  • Kierowcy mają obowiązek na bieżąco wysyłać rachunki do biura, listownie w kopercie powinny znajdować się: faktury, paragony, potwierdzenia płatności kartą. Na odwrocie faktury, paragonu i potwierdzeń płatności kartą należy wpisać zawsze numer boczny pojazdu, numer rejestracyjny oraz stan licznika (dotyczy faktur i paragonów z tankowania).Na stacjach benzynowych nie należy kupować niczego za wyjątkiem paliwa. Każdy z dokumentów powinien być potwierdzony czytelnym podpisem. Kierowca ma maksymalnie 3 miesiące na rozliczenie faktur. Oddając dokumenty w późniejszym terminie nie zostaną zwrócone koszty. W przypadku awarii (np. brak papieru w kasie) sprawa musi zostać zgłoszona do dyspozytora, który przekaże do działu księgowości i rozliczeń opis sytuacji i kierowca nie zostanie obciążony. Gdy kierowca zgubił paragon będzie obciążony całą jego kwotą, w przypadku doręczenia paragonu bez numeru NIP zostanie obciążony kwotą wartości podatku w przypadku paragonów Polskich, w przypadku zagranicznych całą kwotą.
  • W przypadku wypowiedzenia umowy kierowca zobligowany jest do rozliczenia do 5 dni od momentu złożenia wypowiedzenia.
  • W przypadku każdych faktur kosztowych: każda taka faktura jest analizowana przez dział rozliczeń i może zostać uznana lub nie, po stronie kierowcy należy udowodnienie zasadności tego wydatku. W przypadku nieuzasadnionych kosztów, będą one potrącane. W przypadku nadmiernych zużyć płynów do spryskiwaczy (limit: lato 3 bańki na miesiąc, zima 6 baniem na miesiąc) nie będą zwracane. Każde odstępstwo od limitów będzie weryfikowane i w przypadku udowodnienia kradzieży sprawa zostaje zgłoszona na Policję.
Zbiórka:
  • Data wystawienia
  • Nr faktury
  • Dane wystawiającego (nazwa firmy, adres, nip)
  • Dane nabywcy (dane jednej z naszych firm: Green Bus Logistics lub International Transport Company- informację, na którą firmę masz wystawić fakturę otrzymasz w mailu od działu rozliczeń)
  • Data sprzedaży (ostatni dzień miesiąca, za który rozliczasz fakturę np. Jeśli pracowałeś/aś we wrześniu to data sprzedaży będzie 30-09-2023)
  • Nazwa towaru (np. Usługa prowadzenia pojazdu, usługa transportowa)
  • Kwota netto (kwota którą podaje ci dział rozliczeń w mailu)
  • Vat (stawka 23% jeśli jesteś vat-owcem, jeśli nie jesteś to zw)
  • Kwota brutto (netto + vat)
  • Nr rachunku (numer musi być zgodny z białą listą jeśli jesteś vat-owcem, musi być też zgodny z tym zgłoszonym do rekrutacji lub koordynatora ds. zarządzania transportem)
  • Forma płatności (przelew)
  • Termin płatności (20 dzień miesiąca np. Wystawiasz fakturę za wrzesień to termin płatności jest 20-10-2023)
Na fakturze powinny znajdować się następujące punkty:

W przypadku zmiany rachunku bankowego, należy powiadomić mailowo lub przez wiadomość WhatsApp odpowiednio przydzielonego do projektu koordynatora ds. zarządzania transportem, zmiana numeru rachunku obowiązuje od następnego miesiąca.

Na wszystkich lokacjach udostępnionych dla kierowców jest kategoryczny zakaz pożywania alkoholu

Kary umowne:
  • Palenie wyrobów tytoniowych jak i e-papierosów w pojeździe oraz na lokacji –500,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • Niewywiązanie się z obowiązku dyżurnego – tj. posprzątanie lokacji – 50 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • Rozmowa przez telefon podczas jazdy bez używania zestawu słuchawkowego lub pisanie SMS’ów – od 90 do 500 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • Skarga na kierowcę w danym kursie – od 90 do 720 zł netto za każdy stwierdzony przypadek – każda skarga analizowana jest indywidualnie przez kierownika odpowiedniego działu i to on po analizie sprawy ustala dokładną wartość, informując kierowcę o jej wysokości;
  • pozostawienie brudnego samochodu - 100,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • brak ubioru Wykonawcy zgodnie z obowiązującym dress code – 90,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • nieodtworzenie nagrania z WhatsApp dostarczonego przez Zleceniodawcę – 50,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • w przypadku naruszenia zasad ekonomicznej i bezpiecznej jazdy mimo dwukrotnych ostrzeżeniach przez Dyspozytora za trzecim razem udzielana jest kara w wysokości 90 zł netto;
  • stwierdzenie palenia w pojeździe papierosów (w tym także e-papierosów) - kara wyniesie 500,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • umyślne zakrycie kamery, lub inne działania, które uniemożliwiają i wpływają na prawidłowe korzystanie ze sprzętu monitorującego przebieg trasy – 90 – 500 zł netto za każdy przypadek, kierowca będzie każdorazowo informowany przez dyspozytora o takim obciążeniu;
  • przekroczenie, które skutkuje wznowieniem pakietu internetowego za przekroczenia Internetu, które kierowca otrzymuje w standardzie tj: 20 Gb w PL i 10 Gb w EU wynosi 10 zł netto w przypadku pakietu obowiązującego w PL i 60 zł netto w przypadku EU;
  • wyciągnięcie bezpiecznika od ogranicznika prędkości, które skutkuje awarią ADBLUE – kara wyniesie 500 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • niezgłoszenie tankowania błędnego lub nieuzasadnionego (np. na potrzeby własne)- kara w wysokości 3 krotności kosztów takiego tankowania;
  • złamania innego zapisu regulaminu kierowców - kara wyniesie 50,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • niedostarczenia Zleceniodawcy informacji niezbędnych do wypełnienia ewidencji przebiegu pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.) jak również stwierdzenia, iż udostępnione Wykonawcy środki transportu były przez niego wykorzystywane do celów prywatnych, w tym wspólnie z pracownikami bądź współpracownikami Zleceniodawcy –1000,00 zł netto za każdy stwierdzony przypadek;
  • złamanie innego zapisu regulaminu – 90 zł netto za każdy stwierdzony przypadek.

W przypadku nierespektowania przez kierowcę zapisów Regulaminu bądź umowy o współpracy - przewiduje się także następujące kary umowne:

Regulacje dotyczące pobytu:
  • Każdy kierowca ma obowiązek rzetelnie wypełniać kilometrówkę wg instrukcji podanej w regulaminie.
  • Na każdy kurs kierowca winien się stawić przed czasem - podane godziny, są godzinami odjazdów. Kierowca powinien być już w aucie 5 min przed planowanym odjazdem.
  • Kierowca ma obowiązek stosowania się do planningu transportu. W razie jakichkolwiek kłopotów na trasie (awaria auta, korek, kontrola policji) natychmiast należy o takim zdarzeniu poinformować koordynatora transportu, tak by mógł odpowiednio szybko zareagować. 
  • Każdorazowo należy sprawdzić listę pasażerów. 
  • Przy wyjeździe należy trzymać się godzin odjazdów podanych w planie, nie oczekujemy na pracowników po podanej godzinie odjazdu, nieobecności należy zgłosić pod numer tel. transportu. 
  • Kierowcy mają zakaz tankowania pojazdów z linii bez wiedzy dyspozytora. W przypadku tankowania zleconego przez dyspozytora czytelnie podpisany rachunek (kierowca, nr pojazdua, stan licznika) zatrzymuje i rozlicza osoba odpowiedzialna za kartę bp którą otrzymuje na czas pobytu. Za ewentualne różnice tankowań z rachunkami obciążony zostanie kierowca odpowiedzialny w tym czasie za daną kartę. 
  • W pojeździe dopuszczalne jest słuchanie lokalnego radia. Kierowca nie może puszczać własnej muzyki (w szczególności hip-hopu bądź techno). 
  • Kierowca, który zastanie samochód w nagannym stanie tj. ubrudzony nie nadający się do jazdy: zgłasza sytuacje dyspozytorowi, wysyła dokumentację zdjęciową. 
  • Kierowca ma obowiązek utrzymania miłej atmosfery w samochodzie. Pod żadnym pozorem nie można dać wytrącić się z równowagi i nie można wulgarnie zwracać się do pasażerów. 
  • Kierowca ma kategoryczny zakaz spożywania alkoholu oraz innych używek w trakcie całego pobytu. 
  • Kierowca wszystkie kursy musi wykonywać w odzieży firmowej. 
  • Zleceniodawca ma prawo wysłać kierowcę na inną lokację w zależności od zapotrzebowania 

Po powrocie z NL kierowca powinien skontaktować się z działem rozliczeń.

Icon

W przypadku wnioskowania Zleceniobiorcy o rozłożenie należności wynikających m.in. z kwot kar, szkód wyrządzonych na pojeździe lub mandatów jest to możliwe tylko w przypadku gdy:

  • ich suma MIESIĘCZNA przekracza 750 zł;
  • kierowca wystąpi z wnioskiem o rozłożenie na raty (wniosek ma mieć dowolną formę, która zostawia ślad, tj. email, SMS etc., sama rozmowa telefoniczna nie wystarczy). W treści wiadomości kierowca ma potwierdzić KWOTĘ obciążenia oraz fakt, że chce, aby dana należność została mu rozłożona na raty (np. „proszę o rozłożenie 1240 zł za mandaty na raty”);
  • kierowca współpracuje z GTV nie krócej niż 3-y miesiące, nie jest „w okresie wypowiedzenia”, ma pozytywną opinię u dyspozytorów oraz jest na tyle aktywny zawodowo, że będzie miał środki pieniężne aby spłacać raty.
Obciążenia rozkładamy wg. następujących zasad:
  • Rata miesięczna wynosi równo 750 zł, z wyjątkiem raty w ostatnim miesiącu, która „spłaca resztę”;
  • Jeżeli kierowca będzie w okresie wypowiedzenia, wszelkie pozostałe raty do spłaty są natychmiast wymagalne i mogą zostać potrącone z każdej należności przysługującej kierowcy.

KIEROWCA TO BRZMI DUMNIE!