fb

GTV Bus

Aktualności

Świętujemy 25 lat- wywiad z Kingą Trawińską

Praca w biurze czy praca zdalna? To pytanie zadają sobie osoby, które stoją przed wyborem przyszłego pracodawcy. Niewątpliwie COVID-19 zmienił sposób naszej pracy i sposób myślenia o pracy zdalnej. Okazało się, że firmy mimo przymusowego home office, ciągłych spotkań wideo radzą sobie tak samo dobrze jak przed pandemią. W GTV BUS dojrzeliśmy do tej decyzji, nasz Dział Obsługi Klienta powiększył się o „pracowników zdalnych”. Skąd pomysł? O szczegółach projektu opowie Kinga.

Kinga Trawińska, Specjalista ds. HR, opiekun Telepracy – „Do naszej zielonej drużyny dołączyłam 5 lat temu”.

Kinga powiedz nam, skąd wziął się projekt” TELEPRACY”

Pierwszym nieświadomym przygotowaniem do pracy zdalnej był niewątpliwie COVID-19, który nauczył nas pracować z domu. Okazało się wtedy, że firma świetnie sobie radzi w tej sytuacji, komunikacja między działami nie stanowiła dla nas żadnego problemu. Kolejnym aspektem był dynamiczny rozwój firmy. W pewnym momencie zaczęło brakować dla nas przestrzeni biurowej, co więcej przy obecnej inflacji i cenach paliwa w pewnym momencie zaczęliśmy borykać się z brakiem chętnych osób do pracy w trybie stacjonarnym. To był ten moment, kiedy powstał zamysł pracy zdalnej.

Taka elastyczność jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie są w pełni dyspozycyjne.

Praca zdalna dla matki z dzieckiem, studenta, a nawet osoby niepełnosprawnej daje nowe możliwości. Dzięki pracy zdalnej mamy również możliwość pracy ze specjalistami z całej Polski, nie ograniczamy się do bliskich okolic.

Jak wygląda rekrutacja?

Cały proces rekrutacji łącznie ze szkoleniem odbywa się zdalnie. Umożliwia nam to bogata oferta komunikatorów wraz z pakietem Microsoft 365 Office dający mnóstwo rozwiązań.

Przy weryfikacji przyszłych kandydatów, umawiamy się z nimi na rozmowę kwalifikacyjną on-line.

 Po zakończeniu rekrutacji, wszelkie formalności, wysyłka sprzętu odbywa się bez konieczności przyjazdu do siedziby firmy, co daje nam przewagę i możliwości rekrutacji na całą Polskę.

Taka oferta nie musi być narzucona na konkretny obszar. Wprowadzając możliwość pracy zdalnej zyskuje nie tylko firma, która może zyskać znakomitego specjalistę, ale również pracownik, który mieszkając w małym mieście, może pracować dla dużej firmy, bez konieczności dojazdów lub wyjazdów służbowych.

Z jakimi problemami się zmagacie?

Taki system pracy wymaga ogromnej determinacji. Przydzielone zadania muszą zostać wykonane  w określonym czasie, a to wymaga pełnej mobilizacji. Pracując stacjonarnie w biurze niejednokrotnie korzystamy z rady i pomocy naszego kolegi z biurka obok. Osoba pracująca zdalnie w większości działa w pojedynkę.

 Dla mnie jako osoby opiekującej się projektem i współpracującej z TELEPRACĄ, sporym wyzwaniem było zbudowanie relacji oraz utrzymanie jej z osobami, które znam tylko zza monitora, czy też rozmów przez telefon. Zależało mi na tym, aby czuli wsparcie i przynależność do GTV BUS, pomoc, a przede wszystkim nie bali się pytać.

Jak wygląda praca Project Managera?

Żaden pracownik zdalny po zakończeniu szkolenia i onboardingu nie zostaje pozostawiony samemu sobie. Osobą odpowiedzialną za cały projekt czyli, rekrutację, zaopatrzenie pracownika w sprzęt, wysyłkę dokumentów, opiekę nad pracownikiem zdalnym jest Projekt Manager ds. Telepracy, który towarzyszy pracownikom zdalnym w trakcie całej ich pracy. Służy im zawsze pomocą, radą, dobrym słowem, dba o aktualność i przekazywanie niezbędnych materiałów potrzebnych do wykonywania pracy. To właśnie mi przyszło sprawować opiekę nad nowo powstałym działem.

Czy komunikacja i integracja z zespołem stacjonarnym jest możliwa?

Nauczyliśmy się nie tylko jak dbać o pracownika mimo dużych odległości, ale także jak egzekwować i rozliczać się z wykonanych zadań. Pracownik zdalny ma szeroką gamę komunikatorów wewnętrznych firmy, umożliwiających kontakt z całym zespołem, kierownictwem oraz resztą działów.

Uczestniczą z nami w video-callach, na których omawiane są bieżące działania firmy, przekazywanie bieżących informacji jest niezwykle istotne, w końcu nasze call  center jest na pierwszej linii frontu w kontakcie z klientem prywatnym i firmowym.

Dobrze rokującym pomysłem okazały się cykliczne spotkania, raz w tygodniu na wspólną kawę i śniadanie, mamy wtedy okazję wspólnie porozmawiać i poznać się lepiej.

 Tak samo jak pracownicy biurowi, pracownicy zdalni również uczestniczą w naszych wewnętrznych szkoleniach, aby doskonalili soje umiejętności w zakresie obsługi Klienta.

Po trudnych początkach tego projektu, wielu trudnościach i problemach, które wychodziły podczas każdego nowej rekrutacji, dziś śmiało mogę stwierdzić, że jesteśmy w pełni przygotowani do zatrudniania pracowników do pracy zdalnej.

Rezerwuj przejazd z adresu na adres

Aktualności

Zobacz więcej

Poprzednie
Następne

Masz pytania?

Zadzwoń na nasza infolinię

Obsługa klienta czynna 7 dni w tygodniu od 8:00 do 21:00