fb

GTV Bus

Aktualności

Jak wygląda technologia IT w dużej firmie transportowej?

Wielu naszych klientów zastanawia się: Czy GTV Bus to firma transportowa, czy przedsiębiorstwo technologiczne i e-commerce? Jak wygląda sytuacja na rynku przewozów pasażerskich z adresu na adres? Co jest największym wyzwaniem dla firm świadczących tego typu usługi? Jakie udogodnienia firma transportowa powinna zapewnić klientowi indywidualnemu, aby świadczyć wysokiej jakości przewozy? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule GTV Bus.

 

GTV Bus – zmiany na rynku przewozu pasażerów

W obecnych czasach faktem jest, że wszystko można załatwić przez Internet za pomocą telefonu czy komputera. Rynek przejazdów pasażerskich bardzo mocno zmienił się w ciągu tych ostatnich lat. Jeszcze nie tak dawno absolutnym standardem były przewozy autokarowe z przystanku na przystanek. Dziś takie przejazdy mają swoje istotne minusy związane z koniecznością dotarcia pasażera na przystanek, który często jest znacznie oddalony od domu i miejsca docelowego. Zdarza się również, że koszty związane z dojazdem, np. taksówką na przystanek i z przystanku przewyższają główny koszt podróży. Rozwiązaniem tych problemów są przewozy busami z adresu na adres.

Bus może dojechać niemal w każde miejsce, w które dociera samochód osobowy i zabrać pasażera bezpośrednio spod drzwi. Takie przejazdy mają również swoje wady, ponieważ jeśli bus zabiera pasażerów z całego kraju, to jego czas przejazdu może mocno się wydłużyć. Na szczęście w GTV Bus znaleźliśmy proste rozwiązanie powyższego problemu, a jest nim efekt skali.

Odkryliśmy, że dysponując wieloma busami, możemy zabierać każdego dnia od 500 do 700 osób w jednym kierunku. Przy takiej ilości zleceń posiadając odpowiednio dużą flotę, możemy ułożyć trasę każdego busa na tyle optymalnie, aby czas przejazdu był taki sam albo i krótszy niż autokarem. W tym miejscu opowiemy o technologiach informatycznych i narzędziach, które pomagają nam w optymalizacji tras naszych klientów.

GTV Bus – jak technologia IT pomaga planować podróże klientów?

Cała historia zaczyna się od pojedynczego konsumenta, który chce zakupić bilet. Z punktu widzenia klienta istotne jest, aby dojechać z miejsca A do B w godzinach, które są dla niego optymalne. Już na tym etapie wdrażamy odpowiedzialne przygotowanie danych, które zapewniają możliwość strategicznego zaplanowania trasy dla tego pasażera. Klient wie, skąd i dokąd chce jechać, ale jak to w życiu bywa, nie wszystko jest oczywiste. Mnogość adresów i form ich zapisu może sprawić nie lada kłopot przy precyzyjnym wyznaczaniu danej trasy na mapie. Ciekawostką jest, że w Polsce są 182 miejscowości o nazwie Górki. Jak w takim przypadku nie pogubić się w natłoku wprowadzających w błąd informacji? Z pomocą przychodzą technologie mapowe od światowych liderów w tym zakresie, czyli Google Maps i HERE Maps. Jeżeli firma transportowa planuje działać na wielką skalę, nie może dopytywać każdego klienta z osobna o tak błahe kwestie, jak:

  • Co miał Pan na myśli, pisząc np. Górki, ul. Kościelna 1?

Aby wszystko funkcjonowało właściwie, klient powinien móc łatwo i precyzyjnie wskazać adres i mieć pewność, że to, co wpisał, jest tym, co ma na myśli. Powinien to zrobić samodzielnie i nie tracić czasu na kontakt telefoniczny z obsługą klienta firmy transportowej. W GTV Bus takie kwestie rozwiązuje zaawansowana technologia.

Podpowiedzi przy wpisywaniu adresu

Logika działania systemów mapowych GTV Bus bierze pod uwagę mnogość czynników. Dzięki temu niemal w każdym przypadku adres, który klient ma na myśli, znajduje się w pierwszej trójce pozycji w liście podpowiedzi. System odzwierciedla logiczne zachowania analogiczne do sytuacji międzyludzkich. Jeśli, np. rozmawiając z innym człowiekiem, przekręcimy delikatnie jakieś słowo, to z kontekstu nasz rozmówca i tak zrozumie, o co chodzi. Tak samo działają technologie mapowe w GTV Bus. Są one niezwykle inteligentne w zakresie poprawy błędów użytkownika i możemy na nich polegać.

Wizualna identyfikacja adresu na mapie

Drugim istotnym aspektem przy precyzyjnym ustalaniu adresu jest trik w postaci pokazania użytkownikowi na mapie, co dokładnie wybrał. Jeśli mimo podpowiedzi,  podróżny pomyli się w wyborze adresu, to wizualna identyfikacja jest dodatkowym zabezpieczeniem, które na pewno zwróci jego uwagę. Tak zaimplementowane rozwiązania technologiczne pozwalają w efekcie wyznaczyć pozycję GPS miejsca odbioru i miejsca docelowego pasażera.

Można powiedzieć, że to tylko dwie strategie, ale w przypadku przejazdów z adresu na adres, które w GTV Bus obejmują niemal pół Europy, nie mogłoby ich zabraknąć. Każda firma transportowa, jeśli pragnie działać efektywnie i precyzyjnie na wielką skalę oraz gwarantować jednocześnie wysoką jakość, powinna korzystać z takich rozwiązań.

 

GTV Bus – wyrafinowane potrzeby użytkownika i atrakcyjność platformy sprzedażowej

Obecnie wielu z nas żyje w pośpiechu, a każda chwila jest na wagę złota. W GTV Bus zauważyliśmy, że jeśli klienci muszą zastanawiać się jak dokonać zakupu biletu, to jest duże ryzyko, że zrezygnują z naszych usług i wybiorą konkurencję, u której można zrobić to łatwiej i szybciej. Odnosząc się do tego, stworzyliśmy rozwiązania zakupu biletów, które są wygodne dla użytkownika. Nasi profesjonaliści zwani UX Designerami zaprojektowali setki technologii sprzedażowych. Dzięki znajomości trendów panujących na rynku opracowali rozwiązania wygodne i intuicyjne. Proces pracy UX Designerów opiera się na dokładnym zapoznaniu się z postępowaniem klienta oraz na badaniach, które obejmują pierwsze wrażenia dot. zaproponowanych rozwiązań wśród grupy docelowej.

Kolejnym aspektem, na który UX Designerzy zwracają uwagę, są urządzenia, z jakich korzystają klienci dokonujący zakupu biletów na przejazd. W zależności od platformy inne treści i układ graficzny są prezentowane na dużym ekranie komputera, a inne na telefonie lub tablecie. Doświadczenia GTV Bus pokazują, że blisko 80% użytkowników dokonuje zakupów na swoich smartfonach, dlatego na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę. Dla przykładu taka funkcjonalność jak możliwość przypięcia aplikacji GTV Bus na ekranie głównym telefonu jest na ten moment standardem.

 

GTV Bus – wygodne formy płatności dla podróżnych

Aspektem, którego w GTV Bus nie mogło zabraknąć, jest wygodny sposób płatności za przejazd. Klient indywidualny zwłaszcza w Polsce jest pod tym kątem bardzo świadomym użytkownikiem. W zakresie płatności elektronicznych jesteśmy europejskim liderem, wyprzedzając znacząco takie kraje jak Niemcy, Holandia czy Wielka Brytania. W GTV Bus podążamy za obecnymi trendami, wprowadzając udogodnienia w systemie rozliczeń za przejazdy na bieżąco. Obecnie korzystamy z opcji mobilnych systemu Blik, którego udział w rynku płatności elektronicznych wynosi około 70%.

Kolejnymi metodami rozliczeń za usługi GTV Bus są Google Pay oraz Apple Pay. Dzięki różnym formom płatności oferujemy klientom wygodę, zwłaszcza użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych. Najnowszym trendem, który wprowadziliśmy do naszej oferty są odroczone płatności Twisto. Możliwość zakupu przejazdu i dokonanie zapłaty za 30 dni bez żadnych dodatkowych kosztów jest szczególnie wygodną formą, nawet jeśli w danej chwili klient nie dysponuje środkami. Pasażerowie GTV Bus szczególnie doceniają tę metodę.

Branża e-commerce, bo właśnie do niej zaliczają się usługi GTV Bus, jest w trakcie silnego rozwoju gospodarczego. Aby wyprzedzać konkurencję, firmy muszą nieustannie ewoluować. W GTV Bus regularnie unowocześniamy flotę samochodów oraz nieprzerwanie inwestujemy w innowacyjne rozwiązania sprzedażowe dla naszych klientów. Nowoczesna technologia pozwala nam przecierać szlaki na krajowych i europejskich drogach oraz wspierać podróżujących niezależnie od sytuacji gospodarczej na świecie. Taka właśnie jest firma GTV Bus.

Rezerwuj przejazd z adresu na adres

Aktualności

Zobacz więcej

Masz pytania?

Zadzwoń na nasza infolinię

Obsługa klienta czynna 7 dni w tygodniu od 8:00 do 21:00