Czwartek, 24 lutego 2022 roku stał się datą, którą trudno i ciężko zapomnieć. Dla wielu obywateli Ukrainy decyzja mogła być tylko jedna – wyjeżdżamy.
Według danych polskiej Straży Granicznej, do połowy maja granicę z Polską przekroczyło ponad 3 500 000 imigrantów. Część z nich zostanie z nami na dłużej, a część, będzie szukać spokoju i pisać kolejny rozdział swojego życia w innej część Europy.
GTV BUS angażuje się w pomoc
Od pierwszych dni wojny na Ukrainie, pracownicy, ich rodziny i praktycznie całe otoczenie GTV BUS bardzo mocno zaangażowało się w pomoc naszym wschodnim sąsiadom. Organizowane zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy, przyjmowanie uchodźców pod swój dach, czy inne formy pomocy potrzebującym, stały się ważnymi punktami w życiu nie tylko pracowników, ale i całej firmy. Nasze autokary codziennie kursowały na granicę, pomagaliśmy w transporcie jak tylko było to możliwe. Te działania zwróciły naszą uwagę i potwierdziły, że dla wielu osób uciekających przed wojną, Polska jest jedynie przystankiem na zachód.
Problem komunikacyjny
Osoby, które uciekły przed agresją, nie wyjechały z własnego wyboru, zostały do tego zmuszone. Większość z nich nigdy nie wyjeżdżała poza granicę swojego kraju, nie znając również innych języków, prócz swojego ojczystego. Pierwsze przypadki bariery językowej zauważyliśmy, podczas rozmów telefonicznych, gdy dzwoniły do nas osoby szukające transportu do Niemiec, Holandii czy Belgii. Biuro Obsługi Klienta nie prowadziło rozmów w języku ukraińskim, co więcej – wcześniej takiego zapotrzebowania na komunikację w tym języku nie było. To musiało się szybko zmienić. W o wiele bardziej komfortowej sytuacji znajdowały się osoby, posługujące się drugim językiem – angielskim.
Wprowadzenie dedykowanej strony
Wiedzieliśmy, że komunikacja jest problemem, dlatego postanowiliśmy działać. Jako przewoźnik z wieloletnim doświadczeniem, doskonale zdajemy się sprawę z tego, że komunikacja jest trzonem naszych działań, które musiały zostać podjęte teraz – już. Niemal natychmiast rozpoczęliśmy wdrażanie nowej strony internetowej, ze wszystkimi komunikatami, jakie były niezbędne, aby osoby posługujące się tylko językiem ukraińskim mogły w krótkim czasie, znaleźć podstawowe informacje oraz wszystkie inne, które pozwolą im zapoznać się z tym, jak działamy, gdzie i kiedy jeździmy.
Równolegle, w czasie tworzenie strony www.gtvbus.com.ua został stworzony cały system treści i komunikatów w mediach społecznościowych oraz dedykowane profile na portalach Facebook i Instagram. Dzięki temu mogliśmy dotrzeć z przekazem do osób bez względu na wiek czy znajomość mediów internetowych.
Infolinia dla Ukrainy
Kolejnym wyzwaniem w pokonaniu bariery językowej było stworzenie infolinii w języku ukraińskim. Do tego celu, uruchomiliśmy przyspieszoną rekrutację, a nasz zespół obsługi klienta powiększył się o kolejne trzy osoby. Nasi nowo przeszkoleni konsultanci, mogli od teraz nie tylko prowadzić swobodną rozmowę z obywatelami Ukrainy, ale też w krótkim czasie, bardzo precyzyjnie określić ich potrzeby i odpowiedzieć na niemal każde ich pytanie. To podejście jest niezwykle istotne, stąd konsultanci muszą brać pod uwagę wiele okoliczności dodatkowych, np. wysoki poziom stresu.
Całe wdrożenie nowego języka w naszej komunikacji, odbiło się szerokim echem nie tylko wśród naszych podróżnych, ale też i naszych partnerów biznesowych.
Współpraca z agencjami zatrudnienia
Zapotrzebowanie na rynku prac sezonowych po zniesieniu restrykcji związanych z COVID-19, zwiększyło się kilkukrotnie, stąd też pojawiły się atrakcyjne oferty pracy. Agresja Rosji na Ukrainę również odcisnęła swoje piętno na ciągle zmieniającym się rynku pracy. Z tego także powodu nasza współpraca z agencjami zatrudniającymi tymczasowych pracowników w Holandii, Niemczech i Belgii, stała się jeszcze bardziej dynamiczna.
Znajomość języka ukraińskiego w Biurze Obsługi, stała się kluczowym aspektem i wartością dodaną. Co w przypadku przejazdów jest szalenie ważne, gwarantując przede wszystkim naszym podróżnym dodatkowy komfort, bezpieczeństwo i poczucie spokoju.
Warto było
Z perspektywy czasu wiemy, że wszystkie założone, zaplanowane działania przyniosły nam wielką satysfakcję. Nie tylko z powodu szaleńczego tempa wdrożeń. Szczególnie, ze względu na fakt inicjatywy, jaką szybko nasi pracownicy oraz ich bliscy podjęli bez mrugnięcia okiem.
Po upływie miesiąca, od uruchomienia GTV BUS dla obywateli Ukrainy oraz dedykowanej infolinii, możemy wyciągnąć pierwsze wnioski.
Jako jedyny przewoźnik w Polsce i w tej części Europy, świadczymy usługi w tak szerokim zakresie dla obywateli Ukrainy, dodatkowo organizując przewozy z dowolnego adresu na dowolny adres na terenie Niemiec, Holandii i Belgii.
Wiemy, że dla wielu bariera językowa to ogromne wyzwanie i trudności z podjęciem kontaktu. Szczególnie w sytuacji, gdy natłok informacji oraz wiele innych czynników utrudnia swobodną komunikację, dlatego postanowiliśmy rozmawiać z naszymi pasażerami w ich ojczystym języku.
Wdrożenie projektu GTV dla Ukrainy to kolejny kamień milowy w naszych usługach, miejmy nadzieję, że konflikt naszych sąsiadów szybko się skończy, a my bez obaw będziemy mogli świadczyć nasze usługi na trasach Ukraina- Polska- Niemcy-Holandia-Belgia. Liczymy, że standard, jaki wprowadzaliśmy w tej nowej, aczkolwiek wyjątkowej sytuacji stanie się dobrą praktyką, która na rynku przewozów osobowych (jak możemy zauważyć) jest mile widziana i oczekiwana.
Infolinia – +48 77 544 57 88
Strona informacyjna – https://gtvbus.com.ua
Strona z rezerwacją – https://kvytok.gtvbus.com.ua
Media społecznościowe (Facebook & Instagram)